يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: محسن شریفیان موسیقیدان و پژوهشگر بوشهری با اثر اهل ماتم در جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر اسلامی در مالزی شرکت می‌کند.به گزارش فکرشهر، محسن شریفیان به همراه آثار مکتوبش که به انگلیسی ترجمه شده با همکاری دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر بوشهر راهی مالزی شد تا در جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر مالزی شرکت کند.
کد خبر: ۶۹۸۰
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸

فکرشهر: محسن شریفیان موسیقیدان و پژوهشگر بوشهری با اثر اهل ماتم در جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر اسلامی در مالزی شرکت می‌کند.

به گزارش فکرشهر، محسن شریفیان به همراه آثار مکتوبش که به انگلیسی ترجمه شده با همکاری دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر بوشهر راهی مالزی شد تا در جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر مالزی شرکت کند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر بوشهر در این باره به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر در تهران از استان‌ها درخواست حضور در این جشنواره را داشت و هنرمندانی از سه استان بوشهر مرکزی و گیلان به نمایندگی از ایران در این جشنواره شرکت می‎کنند.

ابطحی بیان کرد: با توجه به اینکه شریفیان پژوهشگر عرصه موسیقی سنتی و آیینی خطه جنوب است در این جشنواره شرکت می‎کند. این هنرمند بوشهری در غرفه مربوط به موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر ایران در جشنواره مذکور درباره اثر خود به‌نام اهل ماتم که مربوط به آیین محرم در بوشهر است صحبت خواهد کرد.

وی افزود: شریفیان در این جشنواره که از ٨ تا ١٢ آبان برگزار میشود ایین مذهبی محرم  در بوشهر که در کتاب خود به رشته تحریر در اورده را تشریح خواهد کرد.

ابطحی ادامه داد: وی در غرفه مذکور مروج و مبلغ آداب و رسوم آیینی خطه جنوب خواهد بود.

وی در پایان گفت: اثر مکتوب اهل ماتم شریفیان از آثار گرانبهای این هنرمندی ملی ایران است که به انگلیسی نیز ترجمه شده و شرکت‌کنندگان در این جشنواره از این اثر بهره خواهند برد.

شریفیان که پیش از این کنسرت‌ و نشست‌هایی با موضوع موسیقی سوگواری در تهران داشته این بار هم با موضوع موضوع موسیقی سوگواری در جشنواره فرهنگ و هنر اسلامی مالزی شرکت خواهد کرد.
منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر