دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه رهجویان دانش برازجان؛
فکرشهر: هر دانشگاهی رسالتی دارد/ دنبال ارتقای سطح علمی و افزایش دانش و یادگیری خود باشید/ یکی از دغدغه هایم به روز بودن دانشجو و معلم بوده/ معرفی هیات موسس دانشگاه...
کد خبر: ۷۰۱۹
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه رهجویان دانش برازجان با حضور برخی اعضای هیات موسس، اساتید و تعدادی از دانشجویان دانشگاه ظهر امروز پنج شنبه، 8 آبان ماه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، رییس دانشگاه غیر دولتی - غیر انتفاعی رهجویان دانش برازجان در این آیین با خیر مقدم به حاضرین و با گرامیداشت یاد و خاطره ای از مرحوم آیت الله مهدوی کنی اظهار داشت: ایشان شخصیتی بود که هر دو دیدگاه های جریان فکری و سیاسی ایشان را قبول داشتند و 20 سال قبل دانشگاه امام صادق (ع) را تاسیس کردند که در راستای آن، دانشگاه امام حسین (ع) نیز شکل گرفت.

یکی از دغدغه هایم به روز بودن دانشجو و استاد بوده

ددکتر محمد قلعه گلابی با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) نیز پیرامون چگونگی تشکیل نخستین دانشگاه غیر دولتی - غیرانتفاعی برازجان اظهار داشت: من به عنوان یک چهره ی سیاسی، انقلابی در استان شناخته شده ام و این دیدگاه همیشه روشن و آشکار است لکن در تاسیس این دانشگاه و راه اندازی آن هیچگونه اهداف سیاسی در کار نبوده و با توجه به ترکیب اعضای محترم هیات موسس و اساتیدی که در دانشگاه در خدمتشان هستیم این موضوع را به وضوح روشن تر می کند.

وی ادامه داد: همانطور که رییس جمهور محترم نیز دیروز عنوان داشتند، ما نمی خواهیم دراین کشور مراکز دانشگاهی و مراکز آموزش عالی، جولانگاه و محل تاخت و تاز جریان های سیاسی شود؛ ما به اندازه ی کافی در دهه ی اول انقلاب لطمات و صدمات زیادی را دیده ایم و نیروهای بسیار ارزشمندی را از دست داده ایم.

دکتر قلعه گلابی افزود: ما همه عضو یک مملکت هستیم و نباید مراکز فرهنگی و علمی را به مراکز ناآرام تبدیل کنیم؛ لذا چندین بار گفته ام که عقیده ی ما هیچ چیز جز خدمت به این منطقه و نسلی که اکنون به عنوان دانشجو حضور دارند، نبوده و نیست.

وی با بیان این که همیشه یکی از دغدغه هایم به روز بودن دانشجو و استاد بوده، خطاب به دانشجویان حاضر ابراز داشت: متاسفانه کم تر این دغدغه را بین دانشجویان می بینم؛ این که از روی دست هم تحقیقات را کپی کنید، کار درستی نیست.

[[{"fid":"5335","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

در رهجویان دانش نیز می توان نخبه بود و نخبه پرورید

قلعه گلابی ادامه داد: شما فکر می کنید تنها کسانی که در دانشگاه های تهران، اصفهان یا شیراز درس بخواند، نخبه است؟ اینگونه نیست؛ در رهجویان دانش نیز می توان نخبه بود و نخبه پرورید.

وی بیان داشت: ترم قبل دانشجویان شاغل و گرفتار بودند و چندان نظم کلاسی خوبی نداشتند اما ورودی های امسال، مهرماه 93، همه دانشجویان منظم و پرانرژی هستند  و تا کنون هیچ کلاسی تعطیل نشده است به طوری که در تاریخ 4 مهرماه 93، کلاس های این مرکز دایر بوده است؛ وی این اعتقاد را داشت که با همدلی و توجه به گفته های اساتید . رهنمودهای علمی و عملی می توانیم در این دانشگاه نیز نخبه بپروریم.

رییس دانشگاه رهجویان دانش برازجان، سابقه ی علمی و رزومه ی تحصیلی و تدریسی برخی اساتید و هیات موسس دانشگاه را بیان نمود و گفت: در این مرکز علمی، تیم بسیار قوی ای حضور دارند و همه به سختگیر بودن نیز شهرت دارند و اگر همدل باشیم، به خوبی می توانیم از این تیم استفاده کنیم.

ما مدرک فروشی نمی کنیم

وی اظهار داشت: هدف اصلی دانشگاه، صرفا دادن مدرک نیست؛ این که دانشگاه غیر دولتی و غیرانتفاعی  است، به این معنا نمی باشد که مدرک فروشی کنیم.

دکتر قلعه گلابی ادامه داد: این که من اسم دانشگاه را برای رهجویان دانش به کار می برم به این دلیل است که مطمئنم با وجود این هیات موسس و هیات علمی که همه دکترا دارند، ما حتی می توانیم مجوز دانشجوی ارشد و دکترا را اخذ نماییم.

این مسئول افزود: شهر برازجان و منطقه دشتستان در استان بوشهر دارای پتانسیل های بسیار زیادی است. از جمله آنها به مسائل دینی و معنوی و انقلاب و ...

رییس دانشگاه رهجویان دانش برازجان پیرامون اهداف فرهنگی این مرکز آموزش عالی نیز گفت: اهداف اصلی ما اسلام و قرآن و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، شهدا و جانبازان عزیز، رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و سایر مسئولین دلسوز به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ایران می باشد.

وی با بیان این که ما سومین موسسه ی غیر انتفاعی ـ غیر دولتی استان هستیم، افزود: در این سه ترمی که از شروع به کار دانشگاه گذشته، ما ریالی به شهریه ی متغیر دانشگاه اضافه نکرده ایم، در حالی که دیگر موسسات 25درصد، شهریه ی متغیر دانشجویان خود را اضافه و اخذ می کنند و بر شهریه ی ثابت افزایش می دهند.

زمان آغاز نام نویسی دانشجویان جدید

دکتر قلعه گلابی با اشاره به این که در دو ترم گذشته، 100 دانشجو در رشته های تحصیلی مختلف و کارشناسی ناپیوسته، رشته های مهندسی الکترونیک، مهندسی آی سی تی، مهندسی نرم افزار و مهندسی عمران جذب شده اند، ادامه داد: شما دانشجویان در ترم بعد آمادگی داشته باشید تا با موسسات هم نوع خود مسابقات علمی برگزار کنید و به رقابت بپردازید.

وی از پذیرش بدون آزمون دانشجو در این مرکز در بهمن ماه امسال برای دانشجویانی که از آزمون جا مانده اند نیز خبر داد و گفت: دانشگاه رهجویان دانش برازجان در رشته های مهندسی برق و مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی پیوسته و در رشته ی کاردانی فنی عمران نیز دانشجو می پذیرد.

قلعه گلابی ادامه داد: البته در سه رشته ی فوق، تنها دارندگان مدرک دیپلم ریاضی می تواند ثبت نام نمایند؛ زمان ثبت نام برای رشته های پیوسته از  روز شنبه، 10 آبان ماه تا 17 آبان و زمان ثبت نام رشته های کارشناسی ناپیوسته که در بالا ذکر شده است نیز از روز 17 آبان ماه تا 21 آبان است و ثبت نام فقط از طریق سایت سازمان سنجش صورت می گیرد.

[[{"fid":"5338","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

هر دانشگاهی رسالتی دارد

معاونت پژوهشی دانشگاه خلیج فارس در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه رهجویان دانش برازجان گفت: دادن مجوز تاسیس به یک دانشگاه حداقل هایی دارد که ما آن ها را فراهم کرده ایم.

دکتر علیرضا فیوض، داشتن دکترا برای هیات موسس و وجود یک روحانی موجه در هیات موسس را از جمله شرایط گرفتن مجوز دانشگاه عنوان کرد و افزود: بدین منظور ما حاج شیخ عباس دشتی که از سال 1370 نمایند ه ی دفتر مقام معظم رهبری در کل دانشگاه های استان هستند را به هیات موسس دعوت نمودیم که ایشان نیز پذیرفتند. 

وی با تشکر از چندین سال زحمات و تلاش های مستمر دکتر قلعه گلابی برای تاسیس این دانشگاه، اظهار داشت: برازجان دانشگاه های دیگری هم دارد ولی جای دانشگاه غیر انتفاعی در این میان خالی بود.

دکتر فیوض ادامه داد: هر دانشگاهی رسالتی دارد؛ برای مثال دانشگاه پیام نور از ابتدا برای رشته های علوم انسانی و به صورت نیمه حضوری تاسیس شد، دانشگاه علمی کاربردی هم بیشتر در مقطع فوق دیپلم دانشجو می پذیرد و رشته ها را به صورت عملی آموزش می دهد و جای دانشگاه غیر دولتی - غیر انتفاعی  در برازجان کم بود که خوشبختانه وزارت علوم مجوزش را صادر کرد.

این مسئول با ذکر خاطره ای از مهر 1371 و زمان و شرایط تاسیس دانشگاه خلیج فارس گفت: آن زمان دانشگاه خلیج فارس با دو رشته و 60 دانشجو کارش را آغاز کرد و تنها هیات علمی دانشگاه من بودم و همان زمان بعضی دانشجوها زیاد به آینده ی دانشگاه خوشبین نبودند ولی الآن با گذشت 22 سال از آن زمان، وضعیت دانشگاه قابل مقایسه با قبل نیست و رشد و توسعه ی بسیار یافته است و اغلب دانشجویان آن دوره دکترا گرفته اند و موقعیت شغلی و اجتماعی خوبی دارند.

وی خطاب به دانشجویان افزود: با ذکر این خاطره می خواستم بگویم که باید به آینده ی علمی و حرفه ای و شغلی خود امیدوار باشید.

[[{"fid":"5340","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

دنبال ارتقای سطح علمی و افزایش دانش و یادگیری خود باشید

عضو هیات اجرایی جذب دانشگاه خلیج فارس با اشاره به این که آقای قلعه گلابی 35 سال سابقه ی حضور در آموزش عالی کشور را دارد، ابراز داشت: رزومه ی تک تک اساتیدی که برای این دانشگاه انتخاب شده اند، در هیات موسس بررسی شده و دقت زیادی برای انتخاب اساتید به کار گرفته ایم، بنابر این باید قدر رییس دانشگاه و اساتید را بدانید و از حضور آنان استفاده نمایید. 

دکتر فیوض ادامه داد: در حال حاضر بحث کمیت دانشگاه ها و دانشجویان مطرح نیست و هر کس اراده کند وارد دانشگاه می شود بنابر این باید به کیفیت توجه نمود.

وی افزود: مدرک خوب است ولی باید بیشتر دنبال ارتقای سطح علمی و افزایش دانش و یادگیری خود باشید تا بعدا از آموخته های خود بتوانید در بازار کار استفاده نمایید.

دکتر فیوض برخی ضوابط آموزشی وزارت علوم را نیز مطرح نمود و پیرامون مدرک این دانشگاه گفت: امضاهای مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه غیرانتفاعی توسط رییس دانشگاه و دیگری توسط رییس دانشگاه خلیج فارس انجام خواهد شد، زیرا این دانشگاه زیر مجموعه ی دانشگاه های ملی است و خارج ضوابط سازمان سنجش نیز نمی تواند دانشجو بپذیرد.

به گزارش فکرشهر، اسامی اعضای هیات موسس دانشگاه غیر دولتی - غیر انتفاعی  رهجویان دانش برازجان که همگی از اساتید نخبه  و با تجربه می باشند، عبارت است از:
دکتر علیرضا فیوض: معاونت پژوهشی دانشگاه خلیج فارس و نماینده ی هیات موسس دانشگاه در وزارت علوم.
دکتر مسعود مفرحی: ریاست دانشکده ی مهندسی پتروشیمی و گاز دانشگاه خلیج فارس.
دکتر محمدرضا شمس الدینی: دکترای زبان و استاد دانشگاه خلیج فارس.
دکتر احمد کشاورز: عضو هیات علمی و مدیر گروه برق دانشکده فنی مهندسی دانشگاه خلیج فارس.
دکتر حبیب رستمی: عضو  هیات علمی و مسئول فناوری و اطلاعات دانشگاه خلیج فارس.
حاج شیخ عباس دشتی: نماینده ی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان.
خانم مظفری: کارشناس ارشد مدیریت و برنامه ریزی و مشاور تحصیلی.
دکتر محمد قلعه گلابی: ریاست دانشگاه.

[[{"fid":"5326","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5327","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5328","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5329","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5330","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5331","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 1.538em;","class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5332","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5333","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5334","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5336","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5337","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5339","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5341","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5342","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5343","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"5344","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر