جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مشاور فرهنگی وزیر و رییس ستاد اقامه نماز وزارت نفت گفت: براساس تاکید وزیر نفت برنامه های دینی و سیاست های فرهنگی این وزارتخانه بر مبنای منویات مقام معظم رهبری تدوین شده است.به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام مهدی مجیدی روز جمعه دردیدار با امام جمعه کنگان بوشهر افزود: مجموعه وزارت نفت متعهد و ولایتمدار و هم اکنون 750 روحانی درچهار شرکت گاز، پتروشیمی، نفت و پالایش و پخش این وزارتخانه مشغول فعالیت دینی و فرهنگی هستند.
کد خبر: ۷۰۲۹
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۳

فکرشهر: مشاور فرهنگی وزیر و رییس ستاد اقامه نماز وزارت نفت گفت: براساس تاکید وزیر نفت برنامه های دینی و سیاست های فرهنگی این وزارتخانه بر مبنای منویات مقام معظم رهبری تدوین شده است.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام مهدی مجیدی روز جمعه دردیدار با امام جمعه کنگان بوشهر افزود: مجموعه وزارت نفت متعهد و ولایتمدار و هم اکنون 750 روحانی درچهار شرکت گاز، پتروشیمی، نفت و پالایش و پخش این وزارتخانه مشغول فعالیت دینی و فرهنگی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در باره افزایش اشتغال زایی توسط وزارت نفت بیان کرد: فقط در حوزه دفتری و اداری تعداد نیروهای این وزارت 90 هزار نفر دردولت قبل به 210 هزار نفر در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است.

مجیدی درباره اهمیت و جایگاه امامان جمعه و سنگرهای نماز جمعه پرداخت گفت: ائمه جمعه علم های معنویت و سیاست مبتنی بر دین در هر شهر و استان هستند و تقویت نهادهای نمازجمعه و حوزه های علمیه تقویت مراکز و پایگاه های دین و سیاست، علم، هدایت و آگاهی بخشی است.

وی گفت: امروز بخش عمده ای از امنیت ما مرهون خطبه های نمازجمعه و سنگرهای وحدت آفرین و دشمن شکن جمعه است و این سنگرها نباید تضعیف شوند.

مجیدی با تقدیر از نقش وحدت آفرین و موثر ائمه جمعه و مردم منطقه در کمک به امنیت مراکز مهم انرژی و اقتصاد در کنگان، عسلویه و یادآورشد: توجه به مناطق پیرامونی بویژه میزبان های صنعت از اولویت های وزارت نفت است.

امام جمعه کنگان گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی، نظام نوپای دینی، اقتدار، عزت و توسعه ایران اسلامی درعرصه داخلی و عرصه منظقه ای و بین المللی از برکات و دستاوردهای قیام سرخ حسینی است.

حجت الاسلام محمود محمودی با اشاره به میزبانی خوب مردم کنگان از صنعت نفت گفت: توجه صنعت به مناطق پیرامونی، کمک به توسعه شهری و روستایی بویژه ایجاد مراکز تفریحی و رفاهی و ورزشی و نیز اشتغال نیروهای بومی بویژه نیروهای نخبه و تحصیل کرده از انتظارات جدی مردم شهرستان کنگان به عنوان میزبان صنعت نفت است.

وی با تقدیر از وزارت نفت و نگاه مثبت مجموعه نفت به مسائل دینی و فرهنگی گفت: پیشنهاد می شود هر کدام از شرکت های چهارگانه نفت و نیز شرکت های زیرمجموعه مستقر در منطقه با مدیریت مسوولان محلی و نخبگان و متولیان فرهنگی عهده دار تامین و تجهیز مراکز مهم دینی و موسسات قرآنی و فرهنگی شهرستان ازجمله حوزه های علمیه، موسسات قرآنی، مساجد، حسینیه ها و بخش مهم آموزش شوند.

مشاور وزیر نفت پس از بازدید از مصلا و حوزه علمیه علی بن ابیطالب (ع) کنگان با حضور درجمع طلاب و استادان این مدرسه به بیان سخنانی پیرامون نقش و جایگاه حوزه های علمیه و طلاب و عالمان دین پرداخت. 

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر