يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همایش بزرگ تاسوعای حسینی با حضور هیات های مذهبی، دانش آموزان، مسوولان شهرستان دشتستان و شمار زیادی از اقشار مختلف مردم شهر برازجان و شهرها و روستاهای دشتستان در برازجان برگزار شد.به گزارش فکرشهر، امام جمعه برازجان در این همایش گفت: امام حسین(ع) با قیام خود درس عزت، آزادگی، ایثار و ازخودگذشتگی به جهانیان داد.
کد خبر: ۷۰۸۲
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰

فکرشهر: همایش بزرگ تاسوعای حسینی با حضور هیات های مذهبی، دانش آموزان، مسوولان شهرستان دشتستان و شمار زیادی از اقشار مختلف مردم شهر برازجان و شهرها و روستاهای دشتستان در برازجان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، امام جمعه برازجان در این همایش گفت: امام حسین(ع) با قیام خود درس عزت، آزادگی، ایثار و ازخودگذشتگی به جهانیان داد.

حجت الاسلام حسن مصلح افزود: ملت مسلمان ایران نیز درس ایستادگی،مقاومت، تن ندادن به ذلت و خواری را از ارباب خود آموخته اند و امروز دشمن بداند که ملت ما از تحریمها و تهدیدها هراسی ندارد و ما را از گرسنگی و تشنگی نترسانند. 

در این همایش که بخشی از ضریح ساخته شده خیمه گاه حضرت عباس (ع) از بوشهر به برازجان منتقل شده بود عزاداران حسینی گرد آن به نوحه خوانی، زنجیرزنی و سینه زنی پرداختند.

همچنین سوگواران اباعبدالله الحسین (ع) در دسته جاتی منظم و یکپارچه در عزای سقای دشت کربلا اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر