جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۰۸۵۲
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

فکرشهر: مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر از آزادی ۱۷ زندانی جرائم غیر عمد مالی از زندان‌های استان با همکاری خیران از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش فکرشهر، سید اسماعیل موسوی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با مشارکت نیکوکاران سال گذشته ۱۰۸ زندانی جرایم غیر عمد مالی از زندان‌های استان آزاد شدند

وی تصریح کرد: خیران در عرصه آزادی زندانیان تاکنون نقش مهمی ایفا کرده‌اند که این مهم در ماه مبارک رمضان موردتوجه ویژه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر با اشاره به اینکه زندانیان جرایم غیر عمد مالی نیازمند و چشم‌به‌راه کمک‌های خیران و نیکوکاران هستند گفت: هرچند امسال جشن گل‌ریزان برگزار نمی‌شود، اما نیکوکاران و خیران می‌توانند کمک‌های خود را با استفاده از شماره حساب ۴۲۰۲۲۰۲۱۶۲۲۰ نزد بانک ملی و شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۳۳۴۰۱۴۹۰۸ به نام ستاد مردمی دیه استان بوشهر واریز کنند و در این کار خیر مشارکت کنند.

وی بابیان اینکه امسال جشن گل‌ریزان به سبب فاصله‌گذاری و پروتکل بهداشتی برگزار نمی‌شود بیان کرد: در راستای عدم انتشار کرونا ویروس و جلوگیری از شیوع این بیماری برنامه جشن گل‌ریزان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود که از خیران، نیکوکاران استان بوشهر درخواست می‌شود همچون سال‌های گذشته در این امر خطیر و خیر مشارکت فعالانه داشته باشند.

موسوی حقیقی بابیان اینکه خیران همیشه بازوی اصلی ستاد دیه در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بودند تأکید کرد: امیدواریم این همکاری‌ها باقوت بیشتر در ماه مبارک رمضان و بقیه ماه‌ها ادامه یابد.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر، بیش‌ترین زندانیان جرایم غیر عمد در استان را محکومان مالی و کمترین تعداد نیز مربوط به نفقه دانست و بیان کرد: آمار زندانیان جرایم غیر عمد در استان بوشهر ۱۲۴ نفر است که ۹۸ نفر بدهکار مالی، ۲۴ نفر بابت مهریه و نفقه و ۲ نفر نیز به سبب دیه زندانی هستند.

موسوی حقیقی بابیان اینکه از این تعداد زندانی جرایم غیر عمد استان بوشهر ۱۲۲ زندانی مرد و ۲ نفر زن هستند افزود: مبلغ بدهی این زندانیان بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال است.

وی، مبلغ بدهی این زندانیان هر کدام را بین ۱۰ تا ۸۰ میلیون تومان دانست و افزود :۵۰ درصد از این زندانیان بدهی ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان، ۲۵ درصد بدهی ۳۰ تا ۸۰ میلیون تومان و بقیه مبلغ بدهی بیشتر از ۸۰ میلیون تومان دارند.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر، با اشاره به اینکه برای آزادی این افراد انتظار است خیران مانند سال‌های گذشته به ستاد دیه کمک کنند گفت: سال قبل خیران و نیکوکاران استان بوشهر با پرداخت ۵۵ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال ۱۰۸ زندانی جرایم غیر عمد آزاد کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر