شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: نود میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی شبکه های آبیاری، زهکشی و لایروبی کانال های استان بوشهر اختصاص یافته است.به گزارش فکرشهر، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از حسین باشی زادگان افزود: در این ارتباط لایروبی کانالهای زهکشی OD1،OD2 و OD3 در شبکه های آبیاری و زهکشی آبپخش از اعتبارات مرمت و بازسازی سال 93 و 94 در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۷۱۱۰
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

فکرشهر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: نود میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی شبکه های آبیاری، زهکشی و لایروبی کانال های استان بوشهر اختصاص یافته است.
به گزارش فکرشهر، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از حسین باشی زادگان افزود: در این ارتباط لایروبی کانالهای زهکشی OD1،OD2 و OD3 در شبکه های آبیاری و زهکشی آبپخش از اعتبارات مرمت و بازسازی سال 93 و 94 در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ساخت شش دستگاه پل، شش دستگاه سیفون در شبکه آبیاری و زهکشی آبپخش؛ برقی کردن تاسیسات هیدرو مکانیکال سد انحرافی سعدآباد؛ اصلاح و بازسازی جاده سرویس کانال حاج مهدی در شبکه آبیاری و زهکشی رودخانه دالکی؛ ساخت و تجهیز سه دستگاه آمیل در شبکه دالکی؛ برقی کردن تجهیزات هیدرو مکانیکال سد اهرم؛ لایروبی کانالهای درون شهری سد انحرافی اهرم از پروژه های مهماین شرکت است.

باشی زادگان ادامه داد: لایروبی کانال آبپخش و نیز تعمیر و نگهداری شبکه های آبیاری و زهکشی با 10 میلیارد ریال در دستور کار شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در سال های 93 و 94 قرار دارد که اعتبار آن از محل دریافت آب بها انجام خواهد شد.

وی به دیگر پروژه های حوزه حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان بوشهر اشاره کرد و افزود: خرید چهار دستگاه الکترو موتور برای ایستگاه کلل، خرید تجهیزات الکتریکی پست کمپینگ برق و تعمیر چهار دستگاه الکترو موتور این پمپاژ با پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات مرمت و بازسازی در دستور کار است.

باشی زادگان به استناد قوانین بالادستی و آئین نامه های مصوب، حکمرانی در بخش آب را منتسب به وزارت نیرو دانست و تصریح کرد: کانالهای درجه 3 و 4 بنا بر ماده 29 قانون توزیع عادلانه آب باید بوسیله سازمان جهاد کشاورزی اجرا، مرمت و بازسازی شوند.

وی از سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خواست در اجرای کانالهای درجه 3 و 4 حتما ساخت ابنیه و دیگر سازه های هیدرولیکی را لحاظ کنند تا در تقویم آبیاری و توزیع آب به کشاورزان دچار مشکل نشویم. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر