شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: هیچ استانی چشم طمع به بوشهر نداشته باشد/ در موضوع راه‌آهن اختلافی بین دشتستان و تنگستان وجود ندارد/ لایحه منطقه آزاد هیچ گونه ربطی به مسائل سیاسی ندارد...
کد خبر: ۷۱۵۳
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۲

فکرشهر: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم استان بوشهر و دیگر استان‌ها بدانند که هر استانی چشم طمع به استان بوشهر داشته باشند، شک نکنید که چشم آنان را کور خواهیم کرد و هیچ اتفاقی برای استان رخ نخواهد داد.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد صبح پنجشنبه در نشست شورای اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در راستای رفع مشکلات مردم استان و مسائل موجود متعهد است و تاکنون گام های موثری برداشته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با بررسی میدانی که از نوع عملکرد و اقدامات نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی داشتیم، شاهد فعالیت مثبت آنان بودیم.

وی با بیان اینکه بین نمایندگان استان اراده جدی برای رفع مشکلات مردم دارند، تصریح کرد: نمایندگان استان برای مرتفع کردن مسائل و مشکلات مردم استان بوشهر رایزنی و پیگیری های ویژه ای با مسئولان کشوری انجام می دهند.

موسوی نژاد گفت: تاکنون هیچ کدام از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات استان بوشهر کمک کاری نکرده اند.

افزایش ۲۵ درصدی بودجه سالانه استان بوشهر

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امسال با وجود اینکه همه استان‌ها با کمبود بودجه مواجه بودند ولی در استان بوشهر شاهد رشد ۲۵ درصدی بودجه بودیم که حاصل تلاش نمایندگان و مسئولان استان است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر نیز از جنس خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند، افزود: قریب به سه سال است که وضعیت نقدینگی و اعتبارات به‌صورت ملی با کاهش روبرو هستیم و این موضوع مربوط به هیچ گروه و دولت خاصی نیست.

موسوی نژاد در ادامه عنوان کرد: ولی ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت نباید بگذاریم مشکلات موجود بر مردم اثر بگذارد و در این راستا باید تلاش بسیاری انجام دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین مردم استان بوشهر و دیگر استان ها بدانند که هر استانی چشم طمع به استان بوشهر داشته باشند، شک نکنید که چشم آنان را کور خواهیم کرد و هیچ اتفاقی برای استان رخ نخواهد داد.

احداث راه آهن بوشهر ـ شیراز و تکمیل سدها اولویت استان بوشهر است

وی گفت: احداث راه آهن، بزرگراه بوشهر-شیراز و تکمیل سدهای در دست احداث در استان بوشهر از مهمترین پروژهای اولویت دار در دولت است که اعتبارات مناسبی برای آغاز و تکمیل این پروژه ها به استان اختصاص خواهد یافت.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس با اشاره به اینکه در موضوع احداث راه‌آهن اختلافی بین دشتستان و تنگستان وجود ندارد گفت: دیدگاه ما برای احداث راه‌آهن مبتنی بر نگاه دقیق و کارشناسی شده است و محدودیت اعتبارات ملی در تمام پروژه‌های ملی کشور از جمله پرو‍ژه راه‌آهن بوشهر تاثیر خود را گذاشته است اما با این حال احداث خط‌ راه‌آهن بوشهر از اولویت اول و دوم احداث خط راه‌آهن در کشور است بدین معنی که اگر احداث دو خط راه‌آهن در کشور آغاز شود یکی از آن دو خط احداثی در استان بوشهر خواهد بود.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین این نوید را به مردم استان بوشهر خواهیم داد که اعتبارات ویژه ای در لایحه بودجه سال ۹۴ برای استان بوشهر اختصاص می یابد.

وی اظهار کرد: باید عوارض ارزش افزوده ها به‌صورت استانی توزیع شود و این تنها راه عقلانی توزیع کردن آن است.

وی در ارتباط با کند بودن روند احداث سدهای‌ دالکی، باهوش، دشت پلنگ و چم‌شیر استان بوشهر بیان داشت: تامین اعتبار برخی از سدها از طریق فاینانس خارجی کشور چین است و با تامین این اعتبار احداث سدهای استان سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

تخصیص کمک به استان بوشهر با پرداخت بدهی وزارت نفت به نیروگاه اتمی

موسوی نژاد با اشاره به اینکه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت مجلس تصویب کرد و دولت نیز خوب آن را عملی نمود، گفت: سال آینده نیز برای گسترش و ایجاد زیرساخت های کشاورزی ۱۰ هزار میلیارد تومان و برای توسعه صنعت کشور شش هزار میلیارد تومان تصویب خواهد  شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: نیروگاه اتمی بوشهر نیز اکنون دارد برق به وزارت نیرو ارائه می کند و در صورت اینکه وزارت نیرو بدهی خود را به نیروگاه اتمی پرداخت کند، قطعا کمک های قابل توجه ای به استان بوشهر می شود.

موسوی‌ن‍ژاد با اشاره به اینکه انتخاب شهردار نباید از شوراها گرفته شود، افزود: به دنبال گرفتن حق استان بوشهر از نیروگاه اتمی بوشهر هستیم و با پرداخت طلب نیروگاه از سوی وزارت نیرو این موضوع را بطور جدی‌تری دنبال خواهیم کرد.

رفع آلودگی‌های شهرهای جنوب استان بوشهر ضروری است

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع آلودگی‌های شهرهای جنوب استان بوشهر ضروری است.

حجت الاسلام موسوی احمدی صبح پنجشنبه در نشست شورای اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: باید مصوبات شوراهای اسلامی در استان بوشهر به دفاتر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ارسال شود و این خود به رشد و توسعه استان کمک شایانی می کند.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید برای توسعه متوازن استان بوشهر یک برنامه ریزی دقیق با توجه به چشم انداز 1404 و توسعه ششم تنظیم شود.

وی تصریح کرد: شوراهایی موفق هستند که بیشتر از وظایف قانونی خود آگاه بوده و پیگیر مسائل و مشکلات محلی و منطقه ای خود هستند.

احمدی گفت: با پیگیری هایی که در کمیسیون انرژی مجلس داشتیم برای بررسی و رفع آلودگی شهرهای جنوب استان بوشهر و شهرهای در معرض آلودگی کمیته ای شکل گرفته است.

لزوم توسعه مناطق پیرامونی صنایع نفت و گاز

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین با رایزنی هایی که با وزیر نفت داشتیم، برنامه توسعه مناطق پیرامونی صنایع نفت و گاز را عملی کردیم که اکنون مطالعات شهرستان عسلویه به اتمام رسیده و دیگر شهرستان‌ها نیز به‌زودی انجام خواهد شد که تحول و کمک بسیاری به توسعه شهرستانهای جنوب استان می کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز با پیگیری هایی که صورت گرفت، کلینیک درمانی شهرستان عسلویه را به بیمارستان 50 تختخوابی تبدیل کردیم که چندی پیش شاهد بهره برداری از آن بودیم.

احمدی گفت: در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهرستان عسلویه هم اعتبارات مناسبی اختصاص یافت که از برکت این سفر بسیاری از مشکلات مردم جنوب استان بوشهر مرتفع شد.

منطقه آزاد بوشهر منافع زیادی برای استان دارد

 نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد بوشهر منافع زیادی برای استان دارد.

عبدالکریم جمیری صبح پنجشنبه در نشست شورای اسلامی استان بوشهر با تاکید بر لزوم ارائه بیشترین و بهترین خدمات به مردم، اظهار داشت: عمر خدمتی مسئولان بسیار گذرا و کوتاه است و ما مسوولان باید به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: سد چمشیر که یکی از حیاتی ترین پروژه ها در استان بوشهر است، اکنون پیشرفت فیزیکی خود دارد که با تکمیل آن ۳۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گناوه و دیلم را آبیاری خواهد کرد.

وی در رابطه با ارسال نشده لایحه منطقه آزاد تجاری و اقتصادی بوشهر به مجلس شورای تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری و اقتصادی بوشهر مصوبه شورای عالی بنادر آزاد و هیات دولت را دارد که با تحقق آن کار بزرگی در استان بوشهر صورت خواهد گرفت.

لایحه منطقه آزاد هیچ گونه ربطی به مسائل سیاسی ندارد

جمیری در ادامه به اهمیت اجرای این طرح اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: منافع منطقه آزاد تجاری و اقتصادی بوشهر بسیار بیشتر از مضرات آن است که آن ها هم با بررسی و کارشناسی دقیق حل شدنی است.

جمیری با اشاره به اینکه نمایندگان استان بوشهر به محض ورود لایحه منطقه آزاد بوشهر به مجلس از آن استقبال و دفاع خواهند کرد، گفت: اکنون نیز که این لایحه به مجلس ارسال نشد به این دلیل بوده که دولت می خواهد توجیه لازم در ابعاد مختلف آن داشته باشد و ارائه کند و برای مجلس نیز قابل تصویب و توجیه باشد.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی ها هم می خواهند عدم ارسال این لایحه به مجلس را به مسائل سیاسی مرتبط کنند که این حرکت ناپسندی است و لایحه منطقه آزاد هیچ گونه ربطی به مسائل سیاسی ندارد.

نمایندگان مردم در مجلس تامین کننده مطالبات مردمی باشند

نماینده شهرستان دشتستان در شورای استان و رییس شورای استان بوشهر نیز گفت : همانطور که نمایندگان مجلس خدمتگذاران مردم در ابعاد ملی هستند شوراهای شهر و روستا نیز دارای همین وظیفه در سطوح محلی به شمار می روند.

سیده خدیجه حسینی افزود : از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی درخواست می شود با نشست های فصلی با شورای استان زمینه پیگری مطالبات مشترک مردم استان را فراهم سازند .

وی اضافه کرد: وحدت و همگرایی بین نمایندگان شورای استان با نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس می تواند تامین کننده مطالبات مردمی باشد.

حسینی تصریح کرد: حضور فعال نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در جلسات شوراهای اسلامی هر شهرستان می تواند به صورت مستقیم و بدون واسطه انها را در جریان مشکلات و خواسته های مردم قرار دهد .

وی از نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی خواست از لوایح و طرح هایی که در مجلس در زمینه افزایش قدرت شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد بررسی قرار می گیرند حمایت کنند.

اعتبار احداث بیمارستان 200 تختخوابه بوشهر تامین شود

نماینده شهرستان بوشهر در شورای اسلامی استان بوشهر گفت: تامین اعتبار لازم برای احداث بیمارستان 200 تختخوابه بوشهر صورت بگیرد.

اصغر گورکی صبح امروز در نشست شورای اسلامی استان بوشهر با مجمع نمایندگان استان بوشهر اظهار داشت: بیمارستان فاطمه زهرا بوشهر تخریبی است و مجوز احداث بیمارستان 200 تختخوابه به جای این بیمارستان گرفته شده و نیاز است که نمایندگان استان بوشهر به اجرای این پروژه مهم اهتمام وی‍ژه داشته باشند و یکی از خواسته‌های اصلی شهرستان بوشهر را برطرف کنند.

نماینده شورای شهرستان بوشهر ادامه داد: در 17 نقطه شهر بوشهر فاضلاب خانگی و شهری وارد دریا می‌شود و در ارتباط با این موضوع نشست‌های متعددی نیز برگزار شده ولی تاکنون خروجی لازم را نداشته و نیاز است با اهمیتی این موضوع در جهت رفع آن گام‌های اساسی‌تری برداشته شود.

وی بیان داشت: سازمان اتوبوسرانی بوشهر به نام بوشهر است ولی خدمات آن به مناطق اطراف شهر بوشهر نیز ارائه می‌شود و نیاز جدی است که تعداد اتوبوس‌های آن افزایش یابد و این سازمان با تعداد اتوبوس‌های فعال فعلی قادر به ارائه خدمات مطلوبی نیست و درخور شان مردم بوشهر نیست که با چنین وضعیتی در اتوبوسرانی به عنوان ناوگان حمل و نقل عمومی مواجه باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر