جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۵۹۴
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: با توجه به فعالیت مجموعه‌های وزارت نفت در این شهرستان محیط زیست استان بوشهر نسبت به پایش جدید و سنجش میزان آلایندگی و آسیب وارده این صنایع بر حوزه زیست محیطی اقدام کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو در آیین کاشت درخت حرا  به مناسبت هفته محیط زیست در شهرستان گناوه افزود: با مشخص شدن میزان آلایندگی و آسیب‌های ناشی از شرکت‌های نفتی در منطقه می‌توانیم متناسب با وضعبت موجود اقدام‌های پیشگیرانه برای حفظ محیط زیست انجام دهیم.

وی اظهار داشت: این شهرستان بدلیل نزدیکی به جزیره خارگ در صورت هرگونه آلودگی نفتی اولین منطقه خواهد بود که آسیب زیست محیطی می‌بیند.

فرماندار گناوه گفت: شهرستان گناوه در حوزه دریا، طبیعت و کوهستان بلحاظ زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از هرگونه آسیب و آلودگی حفاظت شود.

وی افزود: آلایندگی نفتی علاوه بر آسیب بر محیط زیست شهرستان می‌تواند بر تولیدات چندین سایت پرورش میگوی فعال این شهرستان اثر سوء داشته باشد.

فرماندار گناوه گفت:  هفته محیط زیست فرصتی مغتنم برای تببین و توجه به این عرصه مهم در جامعه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برنامه کاشت حرا در گناوه در راستای احیای جنگل کاری در خورهای استان بوشهر با حضور فعالان محیط زیست، محیط بانان، سازمان‌های مردم نهاد با هدف جلوگیری از تخریب و تجاوز و حفط  تالاب ها و سواحل برگزار شده‌است.

فرهاد قلی پور افزود: برنامه‌های متعددی در طول هفته محیط زیست پیش‌بینی شده که کاشت حرا در زیستگاه‌های حساس و تالاب‌های استان، پاکسازی طبیعت و نشست با سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیست برای هم‌اندیشی در حل مسایل  زیست محیطی بخشی از آنها است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه با تبریک هفته محیط‌زیست و اهمیت رعایت مسائل زیست‌محیطی توسط مردم و نهادهای حاکمیتی، بر اهمیت وحدت و همدلی بین مسئولان شهرستان برای پیشبرد بهتر امور زیست محیطی تاکید کرد. 

مسئول انجمن یاوران سبزاندیش گناوه گفت: به مناسبت هفته محیط زیست با همت این انجمن، اداره محیط زیست و همکاری دوستداران محیط زیست و مسئولان گناوه،  برنامه کاشت نهال حرا در  یکی از نقاط ساحلی که جایگاه خوبی برای زیست آبزیان و جانوران دریایی است،  اجرا شده‌است.

اردشیر شمسی زاده افزود:  این انجمن و فعالان زیست محیطی تاکنون در چندین نقطه ساحلی شهرستان اقدام به کاشت درخت حرا کرده‌اند که توسط برخی با نامهربانی تخریب شده‌است.

در این برنامه بیش از ر ۳۰۰ نهال حرا در چور شلی در حوالی گمرک گناوه غرس شد.

 هم اکنون صنعت نفت در حوزه پایانه‌ها، فلات قاره، مناطق نفت خیز جنوب، ملی حفاری و بهره برداری گچساران در شهرستان گناوه تاسیسات دارد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر