شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۶۲۹
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹

فکرشهر: به مناسبت هفته محیط زیست عملیات پاکسازی در جزایر پارک ملی دیر نخیلو توسط مردم محلی بردخون و دوستداران محیط زیست آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس اداره حیات وحش  اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: منطقه حفاظت شده دیر نخیلو با برخورداری از گونه های در معرض انقراض یا تهدید لاک پشت نوک عقابی، دلفین گوژپشت و انواع پرندگان مهاجر زادآور تابستان گذران و پرندگان زمستان گذران را بعنوان شاخصی در غنای گونه ای آن بشمار می رود.

خسرو درویشی ادامه داد : با توجه به ناگذاری ۱۷ تا ۲۳ خرداد ماه  بعنوان هفته محیط زیست و همچنین شعار روز جهانی محیط زیست نیز " تنوع زیستی، اقدام به مقابله با انقراض فزاینده گونه ها و تخریب جهان طبیعی"  معرفی شده است، اهمیت پایش و حفاظت مؤثر در کنار رفع معضلات زیستگاهی این گونه ها باید بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی گفت: پاکسازی جزایر و مناطق زیستگاهی این وحوش از ادوات صیادی مستعمل، زباله که شرایط زیستی و یا زادآوری آنها را با مخاطره روبرو می کند، از جمله این اقدامات است.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهربا اشاره به اینکه در سالهای آخیر تدوین و ابلاغ برنامه های عملی گونه های در معرض خطر در دستور کار سازمان مرکزی محیط زیست قرار گرفته و در استان بوشهر نیز هم اکنون برنامه عمل گونه های پلنگ ایرانی، لاک پشت نوک عقابی و غاز پیشانی سفید کوچک در حال اجرا بوده و بزودی برنامه عمل چند گونه دیگر نیز تدوین نهایی و وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد:  با همراهی همه جوامع محلی و سمن های زیست محیطی با ادارات محیط زیست در استان بوشهر، صیانت و حفاظت از تنوع زیستی و حمایت از گونه های در معرض خطر بنحو بهینه استمرار داشته باشد.   

پارک ملی دیر نخیلو در بخش بردخون شهرستان دیر در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر