جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر مرکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی بخش ارم دشتستان گفت: برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل از 500 هکتار از مزارع بخش ارم دشتستان آغاز شد.به گزارش فکرشهر، اسماعیل غزنویان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملکرد محصول گوجه فرنگی درهرهکتار در این منطقه 50 تن است که پیش بینی می شود بیش از 20 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع بخش ارم برداشت شود.وی بیان کرد: محصول برداشت شده به مناطق مختلف کشور صادر می شود.غزنویان ادامه داد: کشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در بخش ارم در اوایل مرداد آغاز می شود و برداشت آن نیز تا اواخر آذر ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۱۹۱
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۰

فکرشهر: مدیر مرکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی بخش ارم دشتستان گفت: برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل از 500 هکتار از مزارع بخش ارم دشتستان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، اسماعیل غزنویان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملکرد محصول گوجه فرنگی درهرهکتار در این منطقه 50 تن است که پیش بینی می شود بیش از 20 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع بخش ارم برداشت شود.

وی بیان کرد: محصول برداشت شده به مناطق مختلف کشور صادر می شود.

غزنویان ادامه داد: کشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در بخش ارم در اوایل مرداد آغاز می شود و برداشت آن نیز تا اواخر آذر ادامه خواهد داشت.

وی گفت: وجود اراضی زراعی مستعد و حاصلخیز، شرایط مناسب و مطلوب برای توسعه و گسترش روز افزون فعالیت های کشاورزی بخش ارم را به عنوان یکی از مهمترین قطب کشاورزی استان بوشهر تبدیل کرده است.

مدیر مرکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی بخش ارم دشتستان ادامه داد: محصول گوجه فرنگی در زمانی که هیچ جای کشور این محصول را تولید و عرضه نمی کنند در این منطقه تولید و به بازار وارد می شود و محصول آن به دلیل شرایط خوب آب و هوایی دارای کیفیتی مطلوب است.

وی گفت: بهترین رقم های کشت گوجه فرنگی در منطقه ارم رقم های N3،SG12 و سانسیت است که مورد استفاده کشاورزان منطقه قرار می گیرد.

غزنویان افزود: علاوه بر گوجه فرنگی هم اکنون درسطح 50 هکتار کدو و 100 هکتار خیار سبز در این منطقه کشت شده که پیش بینی می شود سه هزارتن خیار سبز و یکهزارو 500 تن کدو برداشت شود.

وی اضافه کرد: نزدیک به شش هزار نفر در امر کاشت و برداشت محصول گوجه فرنگی، کدو و خیار سبز در بخش ارم مشغول به کار هستند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر