يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۹۷۱
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۷

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۱۱۰ هکتار به فضای گلخانه‌های این استان افزوده می‌شود.

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی درگفت وگو با ایرنا افزود: توسعه گلخانه‌ها وابسته به تامین تسهیلات بانکی است و در صورت تامین تسهیلات محدودیت و مشکلی در خصوص تامین فضا وجود ندارد.

وی بیان کرد: استان بوشهرباتوجه به شرایط آب و هوایی و پائین بودن هزینه تولید نسبت به دیگر استان‌های سردسیر، در۲ سال گذشته از جمله استان‌های پیشرو و برتر در توسعه گلخانه‌ها بوده است.

عمرانی اضافه کرد: باتوجه به محدودیت منابع آبی وخاکی و شرایط اقلیمی حاکم بر استان، استان بوشهر قابلیت توسعه گلخانه‌ها و تولید محصول با کیفیت و خارج از فصل را دارد.

وی یادآورشد: تا سال ۱۳۹۲، تنها ۸۲ هکتار گلخانه در استان بوشهر وجود داشت اما امروز این شمار به ۴۱۶ واحد گلخانه و به مساحت ۴۰۰ هکتار در استان افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: این واحدهای گلخانه‌ای در استان با میانگین تولید هر هکتار بیش از۲۵۰ تن، امکان تولید۸۰ هزار تن محصول و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون اصله نشا را دارند.

وی ادامه داد: گوجه فرنگی، فلفل دلمه و انواع نشا سبزی و صیفی از جمله مهمترین تولیدات گلخانه‌های استان بوشهر هستند.

عمرانی اضافه کرد: به ازای هرهکتارگلخانه ۱۰ نفر اشتغال و به صورت سرجمع سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم در استان فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای این میزان گلخانه کمک زیادی به افزایش بهره‌وری، صرفه‌ جویی در مصرف آب، افزایش کمی و کیفی تولید محصول و ارزش افزوده می‌کند.

عمرانی یادآورشد: با اجرای گلخانه‌ها میانگین تولید در  هکتار ۲۵۰ تن و ۴ تا ۵ هزار مترمکعب آب مصرف می‌شود این درحالی است که در فضای باز با مصرف ۸ تا ۱۰ هزار مترمکعب آب ۴۵ تا ۵۰ تن محصول تولید می‌شود

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر