دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۱۲۰
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی زیربط بویژه منابع طبیعی نسبت به تعیین تکلیف معدن تامین مصالح زیرساخت‌های خط ریلی بوشهر- شیراز در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کنند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست شورای معادن استان بوشهر افزود: راه آهن بوشهر - شیراز یکی از پروژه های حیاتی استان است و در دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی با پیگیری‌های صورت گرفته روند این پروژه متوقف نشد که در این رابطه از همراهی و همکاری چهار نماینده سابق استان در مجلس قدردانی می‌شود.

وی بیان کرد: اهمیت پروژه راه آهن بوشهر نه تنها برای استان بلکه برای توسعه کشور هم مهم است و روند توسعه استان را شتاب می‌دهد.

گراوند ادامه داد: پروژه راه آهن  بوشهر- شیراز نباید  به خاطر مشکلات تامین معدن متوقف شود و در راستای استفاده از مصالح تولیدی استان در پروژه‌ها، این کار باید تسریع شود.

گراوند اضافه کرد: همواره پیگیری های زیادی در این دولت برای اجرای پروژه مذکور انجام شده به طوری که ۱۰۰ درصد اعتبار مصوب پروژه راه آهن  مربوط به سال گذشته تخصیص یافت و امسال هم با پیگیری به دنبال تحقق این امر هستیم.

وی افزود: پروژه راه آهن حق مردم استان بوشهر است و مدیران استان نهایت همکاری را برای رفع موانع موجود بر سر راه اجرای این پروژه انجام دهند.

استاندار بوشهر در مورد درخواست های واگذاری معدن در استان گفت: کارگروه ویژه ای برای بررسی صلاحیت افرادی که درخواست مجوز فعالیت در معادن استان  می‌دهند تشکیل و صلاحیت متقاضیان را تائید کنند.

راه‌آهن بوشهر-شیراز در امتداد خود شهرهای اهرم، کلمه، بوشکان، فراشبند، فیروزآباد، بایگان، کوار، شیراز ، زرقان و مرودشت را در برمی‌گیرد.

طول کل مسیر از سمت شیراز تا بوشهر ۴۵۰ کیلومتر است که به ۱۱ قطعه اجرایی تبدیل شده‌است که عملیات اجرایی قطعه ۱۰ آن ۲۷ دی ماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

در محدوده قطعه ۱۰، ۲ ایستگاه هور و اهرم به ترتیب به طول یکهزار و ۱۵۰ متر و یکهزار و ۲۰۰ متر در نظر گرفته شده است.

در این قطعه همچنین ۹ تونل به طول ۲ هزار و ۱۸۴ متر قرار گرفته است.

برای بخش الف قطعه ۱۰ حجم خاکبرداری و خاکریزی به ترتیب ۶۵۰ هزار و ۵۰۰ هزار و برای بخش ب نیز این حجم ها به ترتیب یک میلیون و ۲۶۰ هزار و یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن است.

هدف اصلی طرح راه آهن شیراز-بوشهر، اتصال استان بوشهربه شبکه ریلی ، جابجایی ۳ میلیون تن بار در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۶ میلیون تن طی ۱۰ سال ، جابجای یک میلیون مسافر در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۲ میلیون نفر طی ۱۰ سال و رونق اقتصادی و اجتماعی این استان است.

همچنین با توجه به توسعه منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و سرمایه‌گذاری های کلان داخلی و خارجی در این منطقه اتصال بندر عسلویه به راه‌آهن از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است.

با توجه به ویژگی های مسیر راه آهن در حمل و نقل ایمن کالا، مسافر، کاهش مصرف سوخت و آلودگی‌های زیست محیطی اتصال بندر عسلویه از طریق احداث راه‌آهن شیراز-بوشهر به شبکه ریلی مدنظر قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر