يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: هم اینک موقوفه های این استان در زمینه فعالیت های قرآنی کم است و با توجه به استقبال مردم از برنامه های قرآنی، وقف در این بخش باید افزایش یابد.به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام مرتضی محمدیان روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا، اظهارکرد: تاسیس دارالقرآن از نیازهای ضروری استان بوشهر است و شرایط فعالیت های آموزشی قرآنی در این استان مطلوب نیست.وی اضافه کرد: هم اکنون 470 موقوفه منفعتی و دو هزار و 474 موقوفه انتفاعی با زیر مجموعه پنج هزار و 870 رقبه در استان وجود دارد.
کد خبر: ۷۲۱۹
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: هم اینک موقوفه های این استان در زمینه فعالیت های قرآنی کم است و با توجه به استقبال مردم از برنامه های قرآنی، وقف در این بخش باید افزایش یابد.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام مرتضی محمدیان روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا، اظهارکرد: تاسیس دارالقرآن از نیازهای ضروری استان بوشهر است و شرایط فعالیت های آموزشی قرآنی در این استان مطلوب نیست.

وی اضافه کرد: هم اکنون 470 موقوفه منفعتی و دو هزار و 474 موقوفه انتفاعی با زیر مجموعه پنج هزار و 870 رقبه در استان وجود دارد.

محمدیان ادامه داد: از این مجموعه 60 موقوفه در زمینه آموزشی، 9 موقوفه بهداشتی، 334 موقوفه کشاورزی، 21 موقوفه خدماتی، یکهزار و 901 موقوفه مسکونی و 617 موقوفه تجاری هستند.

وی ادامه داد: نیت اغلب موقوفات عزاداری سید الشهداست که می طلبد واقفین نسبت به مسائل قرآنی نیز اهتمام داشته باشند.

محمدیان گفت: امسال چهار هزار نفر تعهد حفظ قرآن یک جزو در استان داریم که تعهد سال گذشته این اداره کل سه هزار و 725 نفر بوده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون جامعه آگاهی بیشتری نسبت به وقف پیدا کرده ولی کافی نیست و می طلبد رسانه ها برای شناساندن آن به مردم برنامه های بیشتری داشته باشند.

محمدیان اضافه کرد: 397 بقعه متبرکه در استان بوشهر وجود دارد که از این تعداد 287 مورد امامزاده و بقیه افراد بزرگ ومورد اعتماد مردم هستند. 

وی افزود: طرح جامع برای امامزاده ها تعریف و مصوب شده است و اکنون در امامزاده عبدالمهیمن(ع) بوشهر این طرح اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه بوشهر ادامه داد: دراین طرح ها درهر پروژه 42 بند (لکه) شامل اماکن اقامتی، رفاهی و آموزشی پیش بینی شده است.

محمدیان گفت: دو هزار مسجد و اماکن مذهبی در استان بوشهر وجود دارد که با توجه به پراکندگی و جمعیت شرایط مطلوبی نیست.

وی اظهارکرد: افراد برای ساخت مسجد باید ابتدا از اداره کل اوقاف مجوز دریافت کنند و با توجه به نیاز سنجی که صورت می گیرد مکان آن مشخص وبرای ساخت آن اقدام کنند تا مساجد و اماکن مذهبی دریک محله قرار نگیرند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر