سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: با ادامه شکست‌های داعش در جبهه‌های نبرد، برخی منابع داخلی عراق و مسئولان آمریکایی از کشته یا زخمی شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده این گروه خبر دادند.به گزارش فکرشهر از ایسنا، یک مسئول آمریکایی شامگاه شنبه به خبرگزاری رویترز گفت که جنگنده‌های ائتلاف محل تجمع جمعی از رهبران گروه تروریستی داعش در اطراف شهر موصل را بمباران کرده‌اند که تعدادی از رهبران و اعضای ارشد داعش در این حمله کشته شدند.وی کشته شدن ابوبکر بغدادی را به طور قطع تایید نکرد اما تاکید کرد که برخی رهبران داعش در محل مذکور حضور داشتند و شرکت بغدادی در این تجمع دور از ذهن نیست.
کد خبر: ۷۲۲۵
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۴

فکرشهر: با ادامه شکست‌های داعش در جبهه‌های نبرد، برخی منابع داخلی عراق و مسئولان آمریکایی از کشته یا زخمی شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده این گروه خبر دادند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، یک مسئول آمریکایی شامگاه شنبه به خبرگزاری رویترز گفت که جنگنده‌های ائتلاف محل تجمع جمعی از رهبران گروه تروریستی داعش در اطراف شهر موصل را بمباران کرده‌اند که تعدادی از رهبران و اعضای ارشد داعش در این حمله کشته شدند.

وی کشته شدن ابوبکر بغدادی را به طور قطع تایید نکرد اما تاکید کرد که برخی رهبران داعش در محل مذکور حضور داشتند و شرکت بغدادی در این تجمع دور از ذهن نیست.

1410682175487_NB-110739-635462756111424120.jpg

ابو محمد العدنانی، از رهبران گروه تروریستی داعش و سخنگوی این گروه در صفحه خود در توییتر زخمی شدن البغدادی را تایید کرد اما حرفی از شدت جراحات و مکان زخمی شدن سرکرده داعش به میان نیاورد. برخی دیگر از اعضای داعش نیز این خبر را تایید کرده‌اند.

منابع داخلی در عراق نیز اعلام کردند، بغدادی در حمله جنگنده‌های ائتلاف زخمی شده و به داخل سوریه منتقل شده است.

به دلیل عدم حضور خبرنگاران و طرف‌های مستقل در مناطق تحت کنترل داعش اخبار مذکور به شکل رسمی تایید نشده است.

در همین حال نیک هافتون،‌ رئیس ستاد دفاعی نیروهای مسلح انگلیس امروز (یکشنبه) هشدار داد، گروه تروریستی داعش پس از حملات آمریکا خود را احیا می‌کند و در صورتی که فرمانده ارشد این گروه در حمله ائتلاف کشته شده باشد، چند روز طول می‌کشد تا آمریکا آن را تایید کند.

مسئولانی در وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که در این حمله هوایی چندین خودرو از جمله 10 کامیون نظامی داعش و یک خانه در شهر قائم در نزدیکی موصل منهدم شده و دست کم 50 تن از اعضای داعش کشته شده‌اند.

بنابر اعلام منابع آمریکایی، نیروهای داعش پس از حمله به سرعت زخمی‌ها و کشته‌های این حمله را به بیمارستان موصل منتقل کرده‌اند و از مردم موصل خواسته شده تا برای اهدای خون به بیمارستان بروند.

خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد که دست کم 50 جسد به بیمارستان موصل منتقل شده اما مرگ ابوبکر بغدادی به شکل رسمی تایید نشده است.

تاکنون چند بار خبرکشته و یا زخمی شدن ابوبکر بغدادی منتشر شده است اما این اولین باریست که در این سطح اخباری از کشته شدن وی از سوی مسئولان پنتاگون و نهادهای امنیتی عراق منتشر می‌شود.

کشته شدن ابوبکر بغدادی می‌تواند تاثیر زیادی بر درگیری‌های جاری در عراق و سوریه بین نیروهای داعش و مخالفان آن بگذارد و باعث تضعیف شدید روحیه نیروهای داعش خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر