دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر گفت: دفتر نماینده ولی فقیه دراین استان طرحهای ملی سامانه ستاد مشترک فرماندهی فرهنگ ایران، شورای عالی مدیریت مجازی و ایجاد قرارگاه مسایل فرهنگی دراستانهای کشور را تدوین و به مسوولان مربوطه در کشور ارایه کرده است.به گزارش فکرشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در نشست مجمع بسیج استان بوشهر افزود: درعرصه فرهنگی پراکندگی، تخالف، هم عرض بودن و تزاحم اجرا و دست نیافتن به نتیجه دلخواه، بوضوح دیده می شود.
کد خبر: ۷۲۹۶
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۸

فکرشهر: نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر گفت: دفتر نماینده ولی فقیه دراین استان طرحهای ملی سامانه ستاد مشترک فرماندهی فرهنگ ایران، شورای عالی مدیریت مجازی و ایجاد قرارگاه مسایل فرهنگی دراستانهای کشور را تدوین و به مسوولان مربوطه در کشور ارایه کرده است.

به گزارش فکرشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در نشست مجمع بسیج استان بوشهر افزود: درعرصه فرهنگی پراکندگی، تخالف، هم عرض بودن و تزاحم اجرا و دست نیافتن به نتیجه دلخواه، بوضوح دیده می شود.

وی بیان کرد: مهتمرین شاخص پیشرفت هر کشوری فرهنگ است و عامل قوام بخشی در همه زمینه هاست به همین دلیل هم اینک در طراحی، برنامه ریزی، مدیریت، نظارت و بازتولید پروژه های فرهنگی در کشور در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن نیازمند فعالیت بیشتری هستیم.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: با گذشت بیش از 35سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز کشور دارای نقشه جامع فرهنگی نیست که ضرورت تدوین آن را 15 سال پیش تاکنون به مسوولان مربوطه یادآور شده ام.

صفایی بوشهری اظهارداشت: با وجود اهمیت و جایگاه فرهنگ در بالندگی و توسعه اما در تخصیص اعتبار و توسعه زیرساخت های فرهنگی خیلی کمتر از مسایل اقتصادی درهر سه قوه توجه می شود.

وی گفت: به فرض اینکه کشور درعرصه اقتصادی دارای شاخصه های پیشرفت شود اما در زمینه مسایل فرهنگی با مشکل روبرو باشد، مثل کشورهای اروپایی می شود.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنانش افزود: چهار سال است که ضرورت تدوین نقشه جامع اقتصاد ایران را به مسوولان یادآور شده ام اما همچنان این مهم اجرایی نشده است.

وی یادآورشد: تدوین نقشه جامع اقتصادی کشور درعرصه ملی، فراملی و بومی شدن آن زمینه استفاده بهینه از قابلیت های مختلف را برای شتاب در توسعه و پیشرفت فراهم خواهد کرد.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه دریا یک گنج برای توسعه پایدار است یادآورشد: درحالی که 50درصد تولید ناخالص ملی کشور ویتنام از اقتصاد کرانه ای تامین می شود براساس آمار شورای اقتصاد این رقم در کشور ایران 2.7درصد است.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر دارای 937 کیلومتر مرز دریایی است که این ظرفیت برای تولید ناخالص ملی مورد غفلت واقع شده است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: بسیج منحصر به ایران نیست بلکه در جهان نهادینه و شناخته شده است.

سردار فتح الله جمیری افزود: بسیج در مناطق مختلف جهان از جمله ونزوئلا و سوریه در مواقع بحرانی تشکیل و اثرگذار بود همان طور که با تشکیل بسیج مردمی در عراق موفقیت های زیادی درعقب نشاندن تروریست های داعش از مناطق تصرفی انجام شد.

به نوشته ی ایرنا، وی با اشاره به اینکه همه ماهیت سپاه و بسیج به مردمی بودن آن است یادآورشد: سپاه یک ارگان عقیدتی و سیاسی است که بنا به شرایط هم سلاح بدست می گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر