جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۴۷۹
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

فکرشهر: رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: ۵۳ میلیارد ریال برای توسعه فضای آموزشی این دانشگاه از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهرو به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، اکبر مولایی روز یکشنبه در نشست با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به قدمت ساختمان‌های کنونی و افزایش تعداد دانشجویان، توسعه فضای آموزشی این دانشگاه ضروری است.

وی اضافه کرد: فرهنگیان دانشگاهی استراتژیک و راهبردی برای استان بوشهر است و نیازمند تلاش همه مسئولان استانی برای توسعه ساختارهای رفاهی - آموزشی است.

مولایی ادامه داد: با موافقت و همکاری دانشگاه مرکزی فرهنگیان، ۲۰ کلاس درس جدید در چهار طبقه و با زیربنای چهار هزار مترمربع ساخته می‌شود.

مولایی با تقدیر از توجه و همکاری معاونت عمرانی استاندار، اظهارداشت: اعتبار مصوب استانی این پروژه ۵۳ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۰ میلیارد ریال از طرف دانشگاه فرهنگیان و ۲۵ میلیارد ریال با دستور استاندار از اعتبارات استانی سال ۹۹ تخصیص یافته و بقیه اعتبار برای سال آینده پیش بینی شده‌است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر گفت: ماهیت تربیت معلم شبانه روزی است و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی امکان استفاده از خوابگاه های خودگردان و خصوصی نیز وجود ندارد و از این رو  توسعه فضای رفاهی دانشگاه با وجود تمام محدودیت ها همواره مورد توجه ما بوده است.

مولایی بیان کرد: به طور میانگین سالانه ۷۰۰ نیروی آموزش و پرورش استان بوشهر بازنشسته می‌شوند که با توجه به جایگزین نشدن این افراد در سال‌های قبل، دانشگاه در کل کشور نسبت به نیازها عقب تر است.

وی اذعان کرد: سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۲ با بحران بازنشسته‌شدن حجم بالایی از نیروها رو در رو خواهیم بود که یکباره بیش از ۲۰۰ هزار نفر در کل کشور بازنشسته خواهند شد و جایگزین کردن این تعداد نیازمند تصمیم گیری در بحران است.

مولایی بیان کرد: ماموریت دانشگاه، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز استان است و بسته به تعداد بازنشسته در هر سال است که این نیازسنجی بر اساس تعداد دانشآموز انجام می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: برای اجرا و نظارت این پروژه آماده همکاری با دانشگاه فرهنگیان هستیم.

احمد مرادی اعلام کرد: با نقشه‌برداری اولیه همه نیازهای آموزشی یک فضای آموزشی کامل شامل کلاس درس، بخش اداری، تاسیسات، سالن چند منظوره، کتابخانه، فضای مطالعه و اتاق اعضای هیات علمی در این پروژه پیش بینی می‌شود.

مرادی با بیان اینکه ۶۰۰ متر مربع فضای ورزشی و فضای سبز در این پروژه پیش بینی شده‌است افزود: امیدوارم که با بهره‌برداری از این مجموعه آموزشی، تا ۲ دهه آینده نیازهای فیزیکی - آموزشی دانشگاه تامین شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر