يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۵۳۲
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

فکرشهر: مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: براساس آمارهای موجود تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران زیر پوشش این سازمان در استان بالغ بر ۲۹ هزار نفر است که ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومان از بابت حقوق به آنان پرداخت می‌شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عبدالله شیرکوند در نشست بررسی وضعیت دریافتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر افزود: این سازمان به منظور ارتقای سطح معیشت مستمری بگیران و براساس بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، متناسب سازی حقوق را در دستورکار خود قرار داده و پس از بررسی‌های انجام شده این کار در حال انجام است.

وی ادامه داد: بر این اساس، میزان این افزایش بر اساس ۲ شاخص سابقه پرداخت حق بیمه و ضریب دستمزد مستمری در زمان برقراری مستمری تعیین می‌شود.

شیرکوند افزود: ضریب دستمزد مستمری تابعی از میزان مستمری استحقاقی بر روی حداقل دستمزد زمان برقراری مستمری‌هاست.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: با متناسب سازی صورت گرفته حقوق حداقل بگیران با ۳۵ سال سابقه که میزان مستمری آنها در اسفند ۹۸ بالغ بر یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود با رشد ۸۰ درصدی به سه میلیون تومان می‌رسد.

شیرکوند گفت: حقوق آن دسته از مستمری بگیران حداقلی‌بگیر که ۳۰ سال سابقه داشتند و در اسفند ۹۸ حقوق‌شان حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود  با ۶۸ درصد رشد به ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: حقوق افراد با ۲۵ سال سابقه و حداقل بگیر با ۵۰ درصد افزایش به ۲ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان و حقوق افراد با ۲۰ سال سابقه با ۲۵ درصد افزایش به ۲ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان افزایش می‌یابد.

شیرکوند ادامه داد: حقوق افراد با ۱۵ سال سابقه نیز با ۲۴ درصد افزایش به ۲ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان و حقوق افراد با ۱۰ سال سابقه با ۴۱ درصد افزایش به ۲میلیون و ۳۴۳ هزار تومان می‌رسد.

در زمان حاضر ،تامین اجتماعی در استان بوشهر ۳۴۰ هزار بیمه شده اصلی دارد که با درنظر گرفتن افراد تبعی یک میلیون نفر(حدود ۸۰ درصد جمعیت استان) از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر