شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۷۷۷
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در چهار ماه نخست امسال تیم‌های امداد نجات این اداره در کمترین زمان ممکن به ۴۳ مورد وضعیت اعلام اضطرار و درخواست امداد و نجات در آب‌های خلیج فارس(محدوده بوشهر) پاسخ دادند.

به گزارش فکرشهر، محمد قاسم در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع عملیات‌های امداد و نجات انجام شده ۳۳ مورد نیاز پزشکی و ۱۰ مورد آن نیز مرتبط به سوانح دریایی و نقص فنی بوده‌است.

وی بیان کرد: مجموع سوانح دریایی این چهار ماه شامل چهار مورد آبگرفتگی و ۶ مورد نیز آتش سوزی و نقص فنی شناورها است.

قاسمی ادامه داد: از مجموع ۱۰ سانحه دریایی بیشترین آنها با پنج مورد مربوط به شناورهای سنتی، یک مورد نفتکش و چهار مورد نیز مربوط به سایر قایق‌های تفریحی و صیادی گزارش شده‌است.

وی افزود: بیشترین آمار بروز اضطرار دریایی با چهار مورد در منطقه بوشهر و عسلویه و عامری هر کدام ۲ مورد، و خارگ و دیلم نیز هر کدام یک مورد گزارش اضطرار داشته‌اند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: درمجموع شمار افراد مضطر ۳۷ نفراست که تمامی آنها نجات یافته‌اند و تنها یک مورد فوتی گزارش شده که فرد یاد شده قبل از گزارش به مرکز هماهنگی اضطرار دریایی بوشهر فوت شده بود.

وی بیان کرد: یک مورد جسد نیز روی آب پیدا شد که مربوط به سوانح دریایی گزارش شده نبود و برای احراز هویت به مبادی قضایی تحویل شده‌است.

محمد قاسمی گفت: هشت ایستگاه مخابراتی، ۶ پایگاه جستجو و نجات با استقرار ۶ فروند شناور جستجو و نجات، پنج فروند قایق ناجی و یک قایق سار، یک فروند بالگرد استیجاری و یک فروند واحد پروازی سیمرغ (جایرو پلین) از جمله ظرفیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در زمینه جستجو و نجات دریایی است.

وی یادآور شد: پایگاه‌های جست و جو و نجات استان در بنادر بوشهر، عسلویه، دیر، عامری، خارگ و دیلم استقرار دارند.

قاسمی بیان کرد: به منظور تسریع در اطلاع رسانی و پیشگیری از هر گونه تاخیر در پاسخگویی به اضطرارهای دریایی، سامانه تلفنی ۱۵۵۰ بدون نیاز به پیش شماره به این مهم اختصاص یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر