سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۸۶۶
سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

فکرشهر: یک نماینده سابق مجلس گفت: در موضوع نظارت شورای نگهبان طی چهار سال نمایندگی راه یافتگان به مجلس، اگر استقلال مجلس حفظ شود، نظارت شورای نگهبان سازنده خواهد بود.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، عبدالوحید فیاضی در ارتباط با اظهارات اخیر دبیر شورای نگهبان درباره ضرورت نظارت این شورا بر عملکرد نمایندگان مجلس اظهار کرد: از یک جهت قوه مقننه مستقل است و نیاز به نظارت بیرونی ندارد و از جهت دیگر همکاری میان همه نهادها و قوا در راستای مبارزه با هرگونه فساد و کم کاری امری پسندیده است.

وی ادامه داد: در شکل گیری مجلس شورای اسلامی و ورودی هایش شورای نگهبان نقش اساسی و تعیین کننده‌ای بر عهده دارد . نقشی صفر و صدی است یعنی اگر این شورا نباشد مجلس اصلا شکل نمی گیرد؛ مجلس بدون شورای نگهبان را در جمهوری اسلامی نمی توان تصور کرد.

این نماینده سابق مجلس گفت: به یک دلیل می توان گفت شورای نگهبان از ابتدای کار نمایندگان تا پایان کارشان را نظارت می‌کند؛ چرا که پایان یک دوره وقتی نماینده ای برای دوره بعدی قدم بر می دارد باید مجدد توسط این شورا که چهار سال رفتارشان را رصد کرده تایید شود.

وی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: نظر من این است که شورای نگهبان می تواند به شکل نظام مندی بدون دخالت در اصل استقلال قوا بویژه استقلال مجلس نظارتش را در راستای سلامت سازی بیشتر انجام دهد.

فیاضی در پایان گفت: در بحث نظارت شورای نگهبان طی چهار سال نمایندگی راه یافتگان به مجلس، اگر استقلال مجلس حفظ شود نظارت شورای نگهبان سازنده خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر