دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فوتی های رسمی «کووید 19» استان بوشهر از 400 نفر گذشته و تا روز شنبه، طبق اعلام رسمی، 316 نفر نیز در بخش‌های کرونایی استان بوشهر بستری هستند؛ در همین حال، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفته که آمار بستری ها، با توجه به محدودیت تخت‌های بیمارستانی نگران کننده است...
کد خبر: ۷۴۶۰۸
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

فکرشهر: فوتی های رسمی «کووید 19» استان بوشهر از 400 نفر گذشته و تا روز شنبه، طبق اعلام رسمی، 316 نفر نیز در بخش‌های کرونایی استان بوشهر بستری هستند؛ در همین حال، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفته که آمار بستری ها، با توجه به محدودیت تخت‌های بیمارستانی نگران کننده است.

به گزارش «فکرشهر»، سعید کشمیری به صداوسیما گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون بیش از 9500 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و  بیش از 406 نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.
 
وی از افزایش موارد بستری در بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد بیماران بستری به بیش از 300 بیمار رسیده است که با توجه به ظرفیت‌های بیمارستانی استان نگران کننده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: ظرفیت بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به عنوان  بیمارستان اصلی کرونایی در استان در حال تکمیل شدن است که با این شرایط مجبور به استفاده از ظرفیت دیگر بیمارستان‌ها هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه روند بیماران بستری در دو هفته اخیر ثابت و روزانه بین 40 تا 50 بیمار بوده است عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در وضعیت قرمز کرونایی هستند.
 
بیشترین موارد ابتلا به کرونا در جمع‌های دوستانه است
 
دکتر کشمیری با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور نیافتن افراد در جمع بیان کرد: بیشتر افراد در جا‌هایی که فکر می‌کنند امن است به کرونا مبتلا می‌شوند که نمونه آن جمع‌های دوستانه است که خیلی‌ها فکر می‌کنند این جمع‌ها خطری ندارد در صورتی که بیشترین میزان ابتلا در همین جمع‌های دوستانه اتفاق می‌افتد.

کارمندان بانک ها دومین قربانیان کرونا هستند

 به نوشته ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر روز شنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان نیز گفت: اکنون 6 ماه است که تمام ارکان کشور درگیر بیماری کرونا شده و گزارش‌‎های دریافتی از بانک‌‏ها نشان می‏‎دهد بعد از کادر بهداشت و درمان شماری از کارکنان بانک‎ها نیز فوت کردند یا آسیب دیده اند.

سعید کشمیری افزود: بحث ویروس کرونا وجهه اداری ندارد و با این شرایط نمی‌‏توانیم از بخشنامه و خواهش کردن بگوئیم و اینکه ما نظارت می‏‌کنیم شما رعایت کنید.

کشمیری ادامه داد: هر 100 سال یک پدیده این چنینی رخ می‏ دهد و هیچ پدیده ‏ای تاکنون به اندازه کرونا فراگیری نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در این راستا استفاده از ماسک، دستکش، ضدعفونی محل کار و استفاده نکردن از وسائل مشترک در بانک‌ها ضرورتی انکارناپذیر است.

وی گفت: در بررسی صورت گرفته از وضعیت رعایت پروتکل‏های بهداشتی در بانک‎ها چهار تا پنج شهرستان‎ پروتکل‎ها را به صورت صددرصد و و بوشهر و دشتستان نیز درصد رعایت پروتکل‌ها از سوی آنها به ترتیب 90 و 86 درصد گزارش شده است.

کشمیری ادامه داد: میزان رعایت پروتکل‌ها از سوی مراجع کنندگان به بانک‎های شهرستان دشتستان نیز 54 درصد است و با توجه به وضعیت چشمگیر مبتلایان کرونا در شهرستان یادشده این موضوع حکایت از ارتباط مستقیم رعایت پروتکل‌ها و شمار مبتلایان دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: درصد استفاده مشترک از وسایل مشترک مانند استامپ و خودکار در بانک‎ها نیز 55 درصد گزارش شده که روی این موضوع باید به طور ویژه کار شود.

وی افزود: آمار فوتی‎های کرونایی شب گذشته در استان بوشهر 6 نفر گزارش شده که سه نفر آنها بالای 82 سال بودند و این آمار نشان می‎دهد نسبت به سلامت سالمندان خوب کار نشده است.

کشمیری گفت: باتوجه به اینکه سالمندان  از منزل خارج نمی‏ شوند این موضوع نشان می‏‎دهد که سایر افراد با حضور  در اجتماع و بی احتیاطی آنها را مبتلا به کرونا کرده اند.

وی افزود: در کمیته ملی مقابله با کرونا، مجازات‌های مدنی و مالی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا تصویب شده که عملیاتی شدن آن می‌تواند در کاهش مبتلایان این بیماری نقش چشمگیری ایفا کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر