سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همزمان با بیست و دومین دوره هفته کتاب کشور، 290 نمایشگاه درمدارس استان بوشهر برپا شد.کارشناس مسوول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از این شمار 145 نمایشگاه در دوره ابتدایی، 75نمایشگاه دوره متوسطه اول و 70 نمایشگاه در دوره متوسطه دوم برپا شده است.به گزارش فکرشهر، غلامرضا ریشهری روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: مجری این نمایشگاهها موسسه فرهنگی منادی تربیت وابسته به معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است و ارزش کتابهای ارایه شده نیز 414میلیون ریال است.
کد خبر: ۷۴۶۶
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۴

فکرشهر: همزمان با بیست و دومین دوره هفته کتاب کشور، 290 نمایشگاه درمدارس استان بوشهر برپا شد.
کارشناس مسوول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از این شمار 145 نمایشگاه در دوره ابتدایی، 75نمایشگاه دوره متوسطه اول و 70 نمایشگاه در دوره متوسطه دوم برپا شده است.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا ریشهری روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: مجری این نمایشگاهها موسسه فرهنگی منادی تربیت وابسته به معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است و ارزش کتابهای ارایه شده نیز 414میلیون ریال است.

وی اظهارکرد: دراین نمایشگاه ها که به مدت 10 روز در مدارس دایر هستند، کتاب های عرضه شده با تخفیف 20 درصد در اختیار دانش آموزان، اولیا و معلمان قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاهها بیش از 850 عنوان کتاب عرضه می شود. 

ریشهری بیان کرد: با وجود همه کمبودها در بخش کتابخانه های مدارس استان بوشهر ولی هم اکنون 75درصد مدارس استان دارای کتابخانه هستند و درآنها 900 هزار جلد کتاب وجود دارد.

کارشناس مسوول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به جمعیت 182هزار نفری دانش آموزان استان بوشهر سرانه کتاب در مدارس پایین است.

وی ادامه داد: در دوره ابتدایی به دلیل مستعمل شدن کتابها باید کتابهای جدید جایگزین شوند که ادارات کل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی باید زمینه ارایه تازه های نشر را با علم روز فراهم کنند.

وی یادآور شد: هم اکنون 332کتابخانه مستقل و 711 کتابخانه مشترک در مدارس استان بوشهر وجود دارد که تاسیس و تجهیز کتابخانه های مدارس امری ضروری است.

ریشهری بیان کرد: تاسیس کتابخانه های مجهز و مستقل در مدارس و ارایه جدیدترین کتابها متناسب با نیاز و سن دانش آموزان باعث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان می شود.

وی گفت: در کنار کتابخانه های مدارس یکهزار و 361 کتابخانه کلاسی نیز در مدارس ابتدایی راه اندازی شده است و در این بخش هنوز دو هزار و155 کلاس دوره ابتدایی فاقد این کتابخانه ها هستند.

ریشهری یادآور شد: دیدن و ارتباط مستقیم با کتاب در افزایش سطح و سرانه مطالعه تاثیر دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر