جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس دانشگاه پزشکی بوشهر:
فکرشهر: دکتر علیرضا رییسی افزود: برای انجام پیوند عضو، افزون بر تجهیزات و امکانات مورد نیاز وجود پزشکان فوق تخصص نیز برای انجام عمل و مراقبت های پس از آن ضروری است که ...
کد خبر: ۷۴۷۵
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴

فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: عمل پیوند عضو نیازمند ایجاد مقدماتی است که با تدابیر انجام شده، زمینه و شرایط پیوند کلیه به عنوان نخستین گام دراین راستا، در بیمارستان خلیج فارس بوشهر فراهم شده است.

به گزارش فکرشهر، دکتر علیرضا رییسی افزود: برای انجام پیوند عضو، افزون بر تجهیزات و امکانات مورد نیاز وجود پزشکان فوق تخصص نیز برای انجام عمل و مراقبت های پس از آن ضروری است که تاکنون این مهم در استان بوشهر با مشکل روبرو بود.

وی اضافه کرد: برای پیوند کلیه یک پزشک فوق تخصص و یک جراح پیوند کلیه نیاز است که بتازگی یک نیروی بومی که از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است در رشته فوق تخصص کلیه دانش آموخته شده است و پزشک جراح کلیه نیز پیش از این در بوشهر حضور داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد:همچنین با تکمیل شدن کادر درمانی امکان جراحی قلب و پیوند مغز استخوان در حوزه سرطان نیز در استان بوشهر فراهم شده است.

وی گفت: یکی از مشکلات موجود در استان بوشهر در ارایه خدمات تخصصی در مراکز شهرستان ها کمبود پزشک متخصص است که به شکل تک تخصص فعال هستند و با رفتن مرخصی یا هر عامل دیگری زمینه دسترسی مردم به پزشک متخصص در آن رشته با مشکل روبرو می شود.

رییسی یادآورشد: باتوجه به اینکه مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت در قالب اصلاح تعرفه و توزیع پزشکان متخصص دراستان بوشهر اجرایی شده است بتازگی 65 پزشک متخصص و فوق تخصص به جمع کادر درمانی این استان افزوده شده است.

وی در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: با توزیع پزشکان جدید در مناطق مختلف استان بوشهر بخشی از نیازمندی ها کاهش یافته است.

رییسی گفت: فعال سازی کلینیک های تخصصی در شهرستان های استان بوشهر نیز با هدف دسترسی آسان مردم از دیگر سیاست هایی است که برای جلوگیری از ضرورت حضور بیماران به مرکز استان و یا استان های همجوار در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر