چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: با فهرست رایحه‌های دانشمندان انگلیسی، به زودی نیروهای پلیس می‌توانند از رایحه‌های عطر و بوی مواد شوینده به جای مانده از صحنه‌های جنایت برای به دام‌انداختن جانی‌ها استفاده کنند.به گزارش فکرشهر به نقل از سرویس علمی ایسنا، متخصصان علم پزشکی قانونی در حال تولید «فهرست شیمیایی» از رایحه‌ عطرهای محبوب هستند که به آن‌ها در شناسایی بوهای به‌ جامانده بر روی لباس‌ها و اقلام لمس‌شده توسط جنایتکارها کمک می‌کند.آن‌ها امیدوارند از بوی فرد پشت صحنه جنایت، برای محدودکردن مظنونین و حتی به عنوانی مدرکی در دادگاه استفاده کنند.
کد خبر: ۷۴۸۱
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: با فهرست رایحه‌های دانشمندان انگلیسی، به زودی نیروهای پلیس می‌توانند از رایحه‌های عطر و بوی مواد شوینده به جای مانده از صحنه‌های جنایت برای به دام‌انداختن جانی‌ها استفاده کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از سرویس علمی ایسنا، متخصصان علم پزشکی قانونی در حال تولید «فهرست شیمیایی» از رایحه‌ عطرهای محبوب هستند که به آن‌ها در شناسایی بوهای به‌ جامانده بر روی لباس‌ها و اقلام لمس‌شده توسط جنایتکارها کمک می‌کند.

آن‌ها امیدوارند از بوی فرد پشت صحنه جنایت، برای محدودکردن مظنونین و حتی به عنوانی مدرکی در دادگاه استفاده کنند.

آلیسون دیویدسون، محقق دپارتمان علوم قضایی و جنایی دانشگاه استافوردشایر، مدعی است این فهرست می‌تواند برای تیم‌های پزشکی قانونی نیروی پلیس به کار رود.

وی و همکارانش امیدوارند با استفاده از این فهرست رایحه‌ عطرها، تعیین کنند مظنون چه پیش‌زمینه اجتماعی و اقتصادی دارد. به طور مثال، عطر Lynx بیشتر توسط مردان جوان به کار می‌رود و این موضوع به تیم پزشکی کمک می‌کند.

نمونه‌های رایحه‌های عطرها و مواد شوینده را می‌توان به آسانی از لباس قربانیان یا از گرد و غبار سطوح سخت جمع‌آوری کرد.

جزئیات این دستاورد علمی در نشست اتحادیه بین‌المللی رایحه انگلستان ارائه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر