يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۹۲۷
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در قالب طرح تکمیل و راه‌اندازی واحدهای صنعتی تولیدی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد تاکنون ۲۰ واحد در این استان به بهره‌برداری رسیده‌است که این شمار تا پایان سال جاری به ۵۰ واحد می‌رسد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید حسین حسینی در نشست با مسئولان بسیج مهندسان استان بوشهر افزود: همچنین امسال حداقل ۱۵ واحد صنعتی از مجموع ۱۱۵ واحد راکد در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی استان بوشهر فعال خواهد شد.

وی بیان کرد: با وجود تحریم ها، تغییر نرخ ارز و شیوع بیماری کرونا در پنج ماه امسال شمار جوازها و  پروانه‏‌ها صنعتی صادر شده در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

حسینی یادآور شد: قراردادهای منعقد شده با شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در این استان ۹۰۰ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است و بخش خصوصی و بویژه جوانان به عرصه تولید وارد می‌شوند.

وی افزود: در این زمینه تامین منابع نیز پیش بینی شده‌است تا یارانه سود تسهیلات برای واحدها فراهم شود.

حسینی بیان کرد: تولید خارج از مسائل سیاسی و دولتی است که اکنون ظرفیت سه قوه به کار آمده تا رونق در کشور محقق شود.

وی گفت: در چهار ماه ابتدایی امسال فعال سازی معادن نیز در استان بوشهر روند خوبی داشته‌است که نوید بخش جهش تولید در استان بوشهر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرفعال ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای بین بسیج مهندسان و شرکت شهرک‎های صنعتی ایران منعقد شده که این موضوع در استان‏ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی اظهار داشت: همان طور که استفاده از ظرفیت بسیج در جاهای مختلف نتیجه مثبتی داشته است اکنون نیز می‌‏توان از این ظرفیت ارزشمند در حوزه تولید بهره‏‌گیری کرد که این مهم نیازمند شناسایی افراد بسیجی برای توانمندسازی واحدهای تولیدی است.

وی افزود: در این ارتباط برای تولید کود فسفاته مورد نیاز کشور که خاک آن از  خارج تامین می‌شود، قرارگاه خاتم الانبیا ورود کرده تاکنون ۴۰ هزار تن خاک فسفات از سوریه وارد شده‌است و احجام دیگری نیز در حال انعقاد قرارداد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: سه واحد تولیدی کود فسفاته در استان بوشهر وجود دارد که ۲ واحد آن تعطیل و یک واحد نیمه راکد است که اکنون با خاک وارداتی زمینه فعال سازی آنها فراهم شده‌است.

وی گفت: کود تولیدی این واحدها ۲۰۰ هزار تن پیش بینی شده که ۳۰ هزار تن آن به استان بوشهر اختصاص دارد و مابقی آن برای نیاز سایر استان‌‏ها است.

حسینی ادامه داد: نیاز کشور سالانه ۶۰۰ هزار تن کود فسفاته است که قابلیت تولید حداقل ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن آن در استان بوشهر وجود دارد که این تولید علاوه بر ایجاد اشتغال، صرفه جویی ارزی در پی دارد.

وی ادامه داد: کشور برای خودکفایی و استقلال اقتصادی راهی جز تولید ندارد که درسال‎های اخیر در بحث حمایت از سیاست‏‌های ارزی، واردات کالاهای خارجی به کشور سخت شده‌است.

حسینی ادامه داد: در حمایت از تولید بخشی مبارزه با قاچاق است که توسط نیروی انتظامی و دستگاه‏‎های مرتبط با این مهم رخ می‏‌دهد و در بخش نرم افزاری نیز واردات ۲ هزار و ۵۰۰ کالا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ممنوع اعلام شده که محور این فعالیت‏‌ها حمایت از تولید است.

وی گفت: همچنین برنامه ریزی شده تا پایان سال ۱۴۰۰، ۱۰ میلیارد دلار نیاز صنعتی و مواد اولیه مورد نیاز تولید کشور از داخل تامین شود که در سال ۹۸ یک میلیارد دلار از این مهم محقق شد.

حسینی تاکید کرد: این ریل گذاری برای سرمایه‌گذاری و رونق تولید داخلی است که در سال جهش تولید بخشی مهم از این رسالت مهم محقق خواهد شد.

وی افزود: در این زمینه ۱۴۰ قلم کالایی که صنعت کشور نیاز دارد شناسایی و به استان‏‌ها اعلام شده‌است که در این ارتباط هفته گذشته نمایشگاه ساخت داخل در شهرک صنعتی بوشهر گشایش یافت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر