جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۰۰۱
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر از راه‌اندازی ۷۲ مرکز جمع‌آوری نذورات در این استان در قالب پویش «احسان حسینی » خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی صبح سه‌شنبه در آئین پویش «مردمی ایران هم‌دل- احسان حسینی» اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی، مداحان و گروه‌های جهادی نقش مهمی در جمع‌آوری نذورات خیران دارند.

وی به اجرای پویش «مردمی ایران هم‌دل- احسان حسینی» در رسیدگی به نیازمندان پرداخت و گفت: یکی از رسالت‌های مهم مسلمانان در ماه محرم ترویج فرهنگ حسینی در عرصه‌های مذهبی، معنوی و اجتماعی است که استفاده از سیره امام حسین (ع) موردتوجه قرار دارد.

لطفی افزود: هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی، مؤسسات نیکوکاری، نمایندگی آستان قدس رضوی در طول سال بر اساس سیره ائمه اطهار (ع) در ترویج کمک‌رسانی به نیازمندان تلاش‌های وافری انجام می‌دهند که خدمات آنان قابل‌تقدیر است.

رسیدگی به خانواده‌های نیازمند

وی اظهار داشت: امسال برای استفاده از ظرفیت‌های گوناگون در ماه محرم در خدمات‌رسانی به محرومان و نیازمندان بر اساس پروتکل‌های بهداشتی در شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا استفاده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر بیان کرد: باید از نذورات مردم متدین در ماه محرم در خدمات‌رسانی به مددجویان و نیازمندان بهره گرفت.

وی اضافه کرد: در جمع‌آوری نذورات خیران از ظرفیت‌های هیئت‌های مذهبی، مداحان و گروه‌های جهادی استفاده می‌شود که در این راستا ۷۲ مرکز جمع‌آوری نذورات در قالب پویش «ایران هم‌دل، احسان حسینی» در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

لطفی افزود: نذورات مردم با تلاش هیئت‌های مذهبی، مداحان و گروه‌های جهادی بسته‌بندی و توزیع می‌شود و موکب‌داران هم در این عرصه در رسیدگی به خانواده‌های بی‌بضاعت خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با اشاره به اینکه از این ظرفیت‌ها هدفمند و مدیریت شده در کمک به خانواده‌های نیازمند استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: این نهادها با روحیه جهادی و انقلابی در رسیدگی به خانواده‌های نیازمند در ماه محرم، صفر به ویژه اربعین حسینی استفاده می‌شود.

کمک‌رسانی به دانش آموزان بی‌بضاعت

لطفی، به کمک‌رسانی به دانش آموزان بی‌بضاعت پرداخت و با اشاره به اینکه ۶۵۰۰ دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر است گفت: این دانش آموزان نیاز به پوشاک، لوازم التحصیلی و نوشت‌افزار دارند که از همه ظرفیت‌های خیران و نهادها در رسیدگی به این دانش آموزان استفاده می‌شود.

وی، با اشاره به آموزش دانش آموزان در سال تحصیلی به صورت الکترونیکی خاطرنشان کرد: در این راستا دانش آموزان نیاز به دستگاه تبلت و تلفن همراه هوشمند برای بهره‌برداری از آموزش الکترونیکی و سامانه شاد آموزش و پرورش هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با تأکید بر رفع دغدغه‌های دانش آموزان بی‌بضاعت تصریح کرد: تأمین پوشاک، تلفن همراه هوشمند، تبلت و امکانات تحصیلی در اولویت قرار دارد که همکاری خیران امری مهم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر