دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۳۶۵
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۱

فکرشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در هفت سال اخیر یکهزار و ۳۶۵ تعاونی با ۱۴ هزار و ۶۵۱عضو در این استان راه‌اندازی شده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حمید رضا پناه روز پنجشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون در پانزدهمین آئین معرفی تعاونی‌های برتر استان بوشهر افزود: این تعاونی‌ها با هفت میلیارد و ۵۲۶ میلیون تومان اعتبار در بخش‌های مختلف این استان فعال هستند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی پنج تعاونی دانش بنیان با ۳۶ نفر عضو، نخستین شرکت سهامی عام استان بوشهر با ۲۰۰ عضو، ۱۳۹ تعاونی بانوان با یکهزار و ۳۷۵ عضو، ۱۹ تعاونی دهیاری و اتحادیه تخصصی بخشی از شرکت‌های تشکیل شده در استان بوشهر است.

پناه اضافه کرد: از مجموع سه هزار و ۱۷۸ تعاونی فعال در این استان یکهزار و ۱۰۰ شرکت معادل ۳۴ درصد در عرصه خدمات، ۹۰۰ تعاونی معادل ۲۸ درصد در حوزه کشاورزی ، ۷۴ شرکت در بخش صنعت و مابقی در بخش‌های دیگر فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: تعاونی‌ها بهترین ساختار برای اجرای عدالت اجتماعی، اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی محسوب می‌شوند.

پناه اضافه کرد: تعاونی‌ها در ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال موثر و تنها راهکار مناسب برای گردش عدالت اجتماعی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: شهرستان بوشهر با ۶۲۱ تعاونی در شهرستان بوشهر قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: باید اقتصاد استان به سمت تعاونی‌ها سوق یابد چون تعاونی‌ها واحدهای کوچک ویژه اقتصادی هستند که در تولید ملی، کارآفرینی و اشتغال مشارکت می‌کنند.

وی با تاکید بر حمایت ویژه از تعاونی‌ها بیان کرد: باید تعاونی‌ها و نقش آن به مردم معرفی شود تا شاهد رونق بیش از پیش آنها باشیم.

در این آئین از ۱۰ تعاونی کارآفرین موفق استان تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر