دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۳۶۶
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به اقدام‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده برای آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه جاری خانواده‌ها نگرانی در زمینه بازگشایی مدرسه‌ها نداشته باشند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تامین سلامت دانش‌آموزان اولویت همه مسئولان و دست اندرکاران است و به خانواده‌ها اطمینان داده می‌شود بهترین تصمیم برای تامین سلامت فرزندان آنها گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: در مورد بازگشایی مدرسه‌ها از تصمیم ستاد ملی کرونا تبعیت می‌شود و آموزش براساس شرایط هر منطقه به صورت مجازی و حضوری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد شد. 

گراوند تاکید کرد: در شرایط کرونایی موجود باید سبک آموزش را نیز مانند خیلی چیزهای دیگر تغییر داد.

وی یادآور شد: هر چند وضعیت شهرستان‌ها و مناطق از لحاظ شیوع بیماری کرونا شکننده است و ثابت نیست ولی باید سخت‌گیری‌های لازم در بازگشایی مدارس برای پیشگیری از کرونا انجام و در مناطق و شهرستان‌های قرمز نیز آموزش از طریق فضای مجازی پیگیری شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر حل مشکل زیرساخت‌های اینترنتی در نقاط مشکل‌دار روستایی، عشایری و محروم گفت: برای دسترسی لازم  مردم بویژه دانش‌آموزان از سیستم اینترنت، باید مشکلات مناطق روستایی و عشایری بررسی و در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.

وی با اشاره به برگزاری آموزش در سال تحصیلی جدید از طریق فضای مجازی  بیان کرد: دانش‌آموزان بی‌بضاعتی که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند ابزار لازم برای استفاده از شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) باید از سوی این نهادها تامین شود.

استاندار بوشهر یادآور شد: همچنین برخی دیگر از خانواده‌های نیازمند نیز وجود دارند که زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار نیستند و برای تامین ابزار لازم برای استفاده از شبکه آموزشی دانش آموزان نیز با مشکلاتی روبرو هستند که باید شناسایی و از طرف شورای آموزش و پرورش مشکل آنها برطرف شود.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری آموزش و پرورش و بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این اجلاس بیانات مهم و راهبردی ارائه کردند که اجرای آنها می‌تواند در توسعه کشور و حل مشکلات در عرصه تعلیم وتربیت نقش اساسی داشته باشد.

گراوند تاکید کرد: امید می‌رود همه بتوانند با بهره‌برداری از منویات رهبر معظم انقلاب در مسیر تعالی کشور حرکت کنند.

استاندار بوشهر گفت: کرونا درس بزرگی به نظام مهندسی ما داد که در ساخت و سازها باید به تهویه هوا نیز توجه شود زیرا امروز یکی از مشکلات بیمارستان‌ها تهویه نشدن هوای آنها است.

گراوند با اشاره به جان باختن ۴۸۰ نفر د راستان بوشهر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گفت: تاکنون برای این بیماری هیچ دارو و واکسنی کشف نشده و تنها راه مصون ماندن از این ویروس رعایت پروتکل بهداشتی است.

استاندار بوشهر افزود: با توجه به شعار آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید باید در مقابله با ویروس کرونا انعطاف داشت و عاقلانه و به دور از احساسات مصونیت‌های لازم را ارائه کرد.

گراوند با اشاره به پشت سر گذاشتن ایام تاسوعا و عاشورا گفت: همکاری هیات‌های مذهبی در برگزاری مراسم دهه نخست ماه محرم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستودنی است.

استاندار بوشهر بر ضرورت همکاری شرکت‌های آب و برق استان در مورد تامین آب و برق مدرسه‌ها و شهرداری‌ها  برای گند زدایی و تامین مایع شست و شوی مدرسه‌ها تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر