يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
زارع در همایش آموزشی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای دشتستان:
به گزارش فکرشهر، فرماندار دشتستان در این آیین گفت: از آنجا که انسان موجودی اجتماعی است و سعادت دنیوی و اخروی خود را در رهگذر زندگی اجتماعی جستجو می کند، برای...
کد خبر: ۷۵۶۲
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۲

فکرشهر: سمینار آموزشی  دهیاران و شورای های اسلامی روستاهای شهرستان  با حضور فرماندار دشتستان ، کارشناس ارزیابی شوراهای اسلامی وزارت کشور و جمعی از کارشناسان استانداری بوشهر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، در ابتدای این سمینار معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دشتستان ضمن خوش آمدگویی به دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان و دیگر مدعوین، گفت: شوراها به عنوان یکی از منابع مهم سرمایه اجتماعی نقش مهمی در توسعه متوازن بویژه در سطوح محلی دارند .

عادل دهدشتی افزود : شوراها به عنوان نهادهایی مهم و موثر در گسترش مشارکت مردم نیاز به حمایت و طی فرآیندهای آموزش و پژوهش بیشتری دارند.
 
فرماندار دشتستان در این آیین گفت :  از آنجا که انسان موجودی اجتماعی است و سعادت دنیوی و اخروی خود را در رهگذر زندگی اجتماعی جستجو می کند ، برای رفع مشکلات ، نیاز ها ، اهداف و آرمانهای مشترک ، ناگریز است به تبادل آرا و تضارب افکار روی آورد .

دکتر ارسلان زارع  افزود: در همین راستا ، دین اسلام که به سرنوشت فردی و اجتماعی انسانها توجه ویژه ای دارد ، برای شورا و مشورت نقش ویژه ای قائل است .

وی با اشاره به اینکه نقش شوراهای اسلامی در مشارکت اداره جامعه و مدیریت مشارکتی بر هیچکس پوشیده نیست ، اظهار داشت : با گستردگی و پیچیدگی جوامع امروزی موضوع شور ، مشورت و شورا نیز گسترده و پیچیده شده است، رکن اساسی تسهیل این پیچیدگی ها ، قانون و قانون مداری است .

زارع با تاکید بر اینکه پایبندی به قانون از اصول بدیهی و اولیه زندگی اجتماعی است ، گفت: تعهد در دین اسلام و ادبیات سیاسی ، اجتماعی ما مردم مسلمان ایران جایگاه ویژه ای دارد و ملاک تعهد اجتماعی التزام بر قانون است .


 
فرماندار دشتستان تصریح کرد : دیدگاه دولت تدبیر و امید نسبت به شوراهای اسلامی خوشبینانه و مثبت است و تلاش برای استفاده بیشتر از ظرفیت های آنان در احقاق حقوق شهروندی و اداره جامعه در دستور کار دارد .

وی گفت: صیانت از حقوق شهروندی از اساسی ترین و اصولی ترین برنامه های ماست و این مهم در پناه قانون و قانون مداری به شایستگی محقق می شود .

فرماندار دشتستان در پایان با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی موجب افزایش اعتماد عمومی نسبت به مسوولین نظام جمهوری اسلامی شده است ، اظهار داشت :  یکی از اهداف تاسیس شوراهای اسلامی ارتقای سطح کار امدی نظام جمهوری اسلامی ایران بود که محقق شد .
 
کارشناس ارزیابی وزارت کشور نیز گفت: ملاک ارزیابی شوراها قانون است و در این مسیر تاکید بر عنصر کار آمدی ، مورد خواست ما است .

دکتر حشمت الله جعفری افزود : کار آمدی مبتنی بر دو بال است ، یک بال اثر بخشی است یعنی انجام دادن کار خوب و بال دیگر مبتنی بر کارآیی یعنی خوب انجام دادن کار ها.

وی در بخش دوم سمینار ضمن پاسخگویی به سوالات روسای شوراهای اسلامی ، از آنان خواست تا در انجام شرح وظایف بر اساس مقررات ، قوانین و سلسله مراتب اداری عمل نمایند.


 
مهندس عبدالحمید کریم آزاد، معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری دشتستان نیز با تاکید بر انجام وظایف محوله دهیاران بر اساس قانون  گفت: دهیاران نسبت به پیگیری و حل مسائل و مشکلات روستاها علی الخصوص بر تعامل با دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح های هادی روستایی اقدام نمایند.
 
آقای حسن بهروز زیارتی، معاون مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری بوشهر نیز در این سمینار ضمن پاسخگویی به سوالات روسای شوراهای اسلامی و دهیاران گفت : در سال جاری تا کنون بالغ بر 25 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری های دشتستان پرداخت شده است .
 
آقای عبدی پور معاون اداره کل دفتر روستایی استانداری بوشهر نیز با تاکید بر فراگیری مقررات و قوانین توسط دهیاران ، به سوالات آنها در این همایش پاسخ گفت .
 
آقای نعمتی کارشناس اداره کل دفتر روستایی استانداری نیز در خصوص ضرورت نظارت بیشتر دهیاران بر امر ساخت و ساز در محدوده ی روستاها در خصوص ماده 99 قانون مرتبط سخن گفت.

پایان بخش سمینار ، جمع بندی توسط فرماندار شهرستان و اعلام خبر برگزاری سمینار ها و همایش های مشابه با شرکت اعضای شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان در سال جاری بود.

منبع:پرتال فرمانداری دشتستان

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر