دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه شهرستان جم بر لزوم اجرای مصوبه اشتغال 50 درصد نیروهای بومی استان بوشهر در صنعت نفت تاکید کرد.به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان جم با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: دوری از گناه و ناپاکی رمز سعادت دنیوی و اخروی است.وی به مشکلات شهرستان جم اشاره کرد و افزود: مشکلات جاده جم به پالایشگاه از مشکلات اساسی شهرستان است و سالانه تعداد زیادی کشته می‌دهد و باید فکری اساسی برای این جاده شود.
کد خبر: ۷۵۷۵
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

فکرشهر: امام جمعه شهرستان جم بر لزوم اجرای مصوبه اشتغال 50 درصد نیروهای بومی استان بوشهر در صنعت نفت تاکید کرد.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان جم با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: دوری از گناه و ناپاکی رمز سعادت دنیوی و اخروی است.

وی به مشکلات شهرستان جم اشاره کرد و افزود: مشکلات جاده جم به پالایشگاه از مشکلات اساسی شهرستان است و سالانه تعداد زیادی کشته می‌دهد و باید فکری اساسی برای این جاده شود.

امام جمعه جم خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان جم و مدیران پالایشگاه جم در ماه‌های اخیر تلاش خوبی برای مرتفع کردن مشکلات جاده مذکور انجام داده‌اند که البته نیازمند تلاش بیشتری است.

گنجی در ادامه به مشکلات اشتغال در استان بوشهر و شهرستان جم اشاره کرد و یادآور شد: در شرایط کنونی مشکل اشتغال کل کشور را تهدید می‌کند و به ویژه در استان بوشهر باید راهکاری مناسب برای این معضل اندیشیده شود.

وی بیان داشت: با توجه به اصل 28 قانون اساسی دولت موظف است با رعایت شرایطی، برای همه افراد واجدالشرایط شغل ایجاد کند و نباید بیکار داشته باشیم.

ظرفیت بالای استان بوشهر در اشتغال

امام جمعه شهرستان جم با طرح این سئوال که دولت در زمینه اشتغال چه کرده، گفت: دولت یازدهم در بحث بهداشت و سلامت اقدامات خوبی داشته، ولی در حوزه اشتغال نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی بیشتر و مناسب‌تر است.

گنجی تاکید کرد: استان بوشهر ظرفیت بسیار بالایی دارد و مشکل اشتغال می‌تواند با تدبیر صحیح و برنامه‌ریزی مناسب مسئولان استانی و شهرستانی در کمترین زمان به طور کلی ریشه‌کن شود.

وی با برشمردن ظرفیت‌های مهم اشتغال در استان بوشهر یادآور شد: در استان بوشهر از شمال تا جنوب بیش از 12 اسکله تجاری، ملوانی، گمرکی و بندری داریم و همچنین استان بوشهر دارای اراضی مستعدی در حوزه کشاورزی است و در بحث دام نیز ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی دارد.

این مسئول افزود: علاوه بر بنادر و کشاورزی و صیادی و... استان بوشهر دارای قطب بزرگ اقتصادی و صنعتی در حوزه نفت و گاز است و از شمال تا جنوب استان شاهد استقرار شرکت‌های بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع وابسته هستیم.

لزوم اجرای مصوبه اشتغال 50 درصد نیروهای بومی استان در صنعت نفت

گنجی اضافه کرد: اجرای مصوبه اشتغال 50 درصد نیروهای بومی استان در صنعت نفت می‌تواند مشکل اشتغال را ریشه‌کن کند و حتی اجرای 30 درصد این مصوبه نیز برای ریشه‌کنی بیکاری استان کافی است.

وی گفت: استاندار، نمایندگان استان در مجلس، نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه، فرمانداران و سایر مسئولان باید برای اجرای دقیق این مصوبه همت کنند و این مصوبه نباید در حد کاغذ بماند.

گنجی تصریح کرد: جوانان استان بوشهر نگاهشان به ما مسئولان است و اگر همت کنیم این مسکلات قابل حل است.

مذاکرات نباید باعث شکاف بین نیروهای انقلاب شود

وی به ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و 5 + 1 اشاره کرد و اظهار داشت: حدود یک دهه است که مردم منتظر حل مشکلات هسته‌ای هستند و دولت یازدهم نیز تلاش‌های خوبی برای حل این مسئله انجام داده است.

امام جمعه جم با بیان اینکه این مذاکرات نباید باعث شکاف بین نیروهای انقلاب شود گفت: جریان مذاکرات یک جریان طبیعی است و نگاه به این مذاکرات نیز باید واقع‌بینانه باشد و در هر دو صورت توافق یا عدم توافق نباید باعث ایجاد هیجان در کشور شود.

گنجی با اشاره به اینکه مسئولان بر حقوق مسلم هسته‌ای پافشاری کرده‌اند افزود: همه باید برای موفقیت کشورمان در عرصه بین‌المللی همکاری و حمایت کنیم و همه باید در مسیر ولایت فقیه برای پیشرفت کشور گام برداریم.

رسانه‌ها گل به خودی نزنند

وی با توصیه به رسانه‌ها برای انعکاس صحیح اخبار خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی باید تلاش کنند تا گل به خودی نزنند و تاکید بر روی حقوق مسلم ایران و از همه مهم‌تر حفظ انسجام ملی باید دغدغه همگانی باشد.

امام جمعه شهرستان جم به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج همواره موجبات موفقیت نظام اسلامی شده و تجلیل از بسیجیان امری بسیار مهم است.

گنجی متذکر شد: تا زمانی که بسیج وجود دارد کمتر خطری ما را تهدید می‌کند و بسیج یک‌تنه در برابر دشمنان ایستادگی می‌کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر