يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۸۲۰
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: چهار شهر این استان به مرحله نهایی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور راه یافتند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فاطمه کرمپور روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: شهرستان‌های بوشهر در حوزه موضوعی موسیقی و هنرهای نمایشی، دیر در حوزه موضوعی هنرهای نمایشی، جم در حوزه هنرهای نمایشنامه نویسی و برازجان در حوزه موضوعی ادبیات، به مرحله نهایی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور راه یافتند.

وی افزود:  این شهرها پس از برگزاری کارگاه‌ها، برنامه‌های خود را همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال کردند که پس از چند مرحله داوری۱۳۰ شهر در نه حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند.

کرمپور عنوان کرد: هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک، منبت‌کاری، نساجی، مجسمه‌سازی و گرافیک، هنرهای نمایشنامه نویسی شامل تعزیه، تئاتر، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آیینی و سنتی، نمایش‌نامه و نمایش، موسیقی، مد و لباس، هنرهای صناعی و سنتی، ادبیات، رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای، سینما و صنعت بسته‌بندی و چاپ از بخش‌های مختلف موجود در این فراخوان بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: هدف اصلی شبکه شهرهای خلاق، توسعه پایدار شهری مبتنی بر اکو سیستم و اقتصاد پایدار شهر است.

وی ادامه داد: تبادل و پویا کردن فرهنگ و هنر با همت و همیاری اهالی فرهنگ و هنر از دیگر اهداف این شبکه است تا با تبادل تجربه و تعامل بین استان بوشهر با دیگر استان‌های کشور درجهت توسعه و ترویج فرهنگ این استان گام برداریم.

کرمپور گفت:  ترویج همکاری میان شهرهایی که از خلاقیت به عنوان عاملی راهبردی برای پیشرفت پایدار شهری استفاده کرده‌اند، رویکرد شبکه شهرهای خلاق یونسکو ( سازمان علمی فرهنگی سازمان ملل متحد ) است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر