چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
فکرشهر: معاون وزیر نفت درامور مهندسی گفت: با بهره برداری از پنج فاز در پارس جنوبی تا پایان امسال120 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید کشور افزوده خواهد شد.به گزارش فکرشهر، سید عماد حسینی روز شنبه در آیین گشایش ششمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در بوشهر افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده فازهای 12، 15 و 16، 17 و 18 تا پایان ماه های آذر و دی در منظقه ویژه پارس جنوبی در عسلویه استان بوشهر به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۷۵۹۳
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱

فکرشهر: معاون وزیر نفت درامور مهندسی گفت: با بهره برداری از پنج فاز در پارس جنوبی تا پایان امسال120 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید کشور افزوده خواهد شد.
به گزارش فکرشهر، سید عماد حسینی روز شنبه در آیین گشایش ششمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در بوشهر افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده فازهای 12، 15 و 16، 17 و 18 تا پایان ماه های آذر و دی در منظقه ویژه پارس جنوبی در عسلویه استان بوشهر به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: حجم فعالیت های وزارت نفت بسیار بالاست و براساس درک درستی که بر مهندسی ارزش انجام شده است و اولویت بندی طرح ها به دلیل مشترک بودن مخزن گازی پارس جنوبی با کشور قطر، بهره برداری از فازهای توسعه ای آن در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی اضافه کرد: براساس برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 97 با بهره برداری از برخی طرح ها در دو میدان نفتی باید ظرفیت تولید نفت کشور به پنج میلیون و 200 هزار بشکه در روز برسد که این رقم هم اینک 4.2 میلیون بشکه است.

وی گفت: صنعت نفت کشور به عنوان پیش ران و موتور محرکه اقتصاد کشور نقش ارزنده ای در توسعه می تواند ایفا کند به شرط آنکه موتور این صنعت بدرستی حرکت کند و به مسیر دست نیافتنی دست خواهد یافت.

عمادی با بیان اینکه صنعت نفت همواره به عنوان صنعت پیشرو شناخته شده است افزود: نمایشگاه صنایع نفت وگاز می تواند بعنوان محلی برای تلاقی بازیگران اصلی عرصه اقتصاد مانند مصرف و تولید کنندگان باشد و از محل خروجی آن توانمندی های داخلی نمایش داده شود.

معاون وزیر نفت یادآورشد: هم اینک چهار نمایشگاه تخصصی صنعت نفت در کشور در تهران، خوزستان، فارس و بوشهر برگزار می شود که برای استفاده بهینه از اهداف برگزاری آنها باید تقویم و زمان بندی خاصی تعریف شود و به صورت فصلی برگزارشوند زیرا اکنون تلاقی برگزاری آنها باعث شده تا تولید و مصرف کنندگان نتوانند از آنها استفاده حداکثری ببرند.

وی با اشاره به اینکه توجه به استانداردهای موجود در نمایشگاه های تخصصی ضرروی است گفت: نمایشگاه باید تجلی دهنده توان و قابلیت ملی باشد و انتظار است نمایشگاهی که در پایتخت انرژی کشور برگزار می شود استانداردها نیز در آن رعایت شده باشد که عسلویه این قابلیت میزبانی برای تاثیر گذاری بیشتر دراین حوزه را دارد.

حسینی افزود: برای صنعت نفت کشور باید نقشه راهی ترسیم شود و اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری نیز تکلیف ما را در خیلی از امور ترسیم کرده است.

وی یادآورشد: در بندهای 13 و 14 سیاست اقتصاد مقاومتی به صراحت در مورد موضوعات صادرات منابع بحث شده است که وزارت نفت براساس این ابلاغیه و تلفیق دیگر قوانین برای بهینه سازی صنعت نفت گام بر می دارد. 

معاون وزیر نفت اضافه کرد: برون نگری و درون زایی دو موضوع مهمی است که در اقتصاد مقاومتی به آن توجه شده است که هدف برون نگری نیز به طور شفاف به تعاملات و سرمایه گذاری خارجی مربوط است و استفاده از تکنولوژی های دانش بنیان در ساخت کشور مد نظر است.

حسینی گفت: در سال های گذشته کارهای زیادی در کشور انجام شده اما هیچ مدیریت دانشی نسبت به پروژه های انجام شده وجود ندارد و امروزه برای خرید دانش باید دوباره همان راهها را که در گذشته رفته ایم، طی کنیم.

به گزارش ایرنا، وی افزود: منظور درون زایی از اقتصاد مقاومتی نیز به معنای بومی سازی صنایع، توسعه پارک های دانش بنیان و علم و فناوری است که در دولت جدید بدرستی این مسیر طی می شود و معاونت علمی ریاست جمهوری در حمایت از این بخش سنگ تمام می گذارد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه درون زایی و برون نگری در اقتصاد مقاومتی باید همواره مد نظر باشد اظهارداشت: هم اینک کشاکش مذکرات وین بین جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها در جریان است و هر نتیجه که از آن بیرون آید یک پیروزی برای ماست اما امید است بتوانیم با بالا بردن نقش تعاملات بین المللی برای دستیابی به اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی و صنعت نفت اقدامات شایسته و بایسته ای انجام دهیم. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر