شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۹۷۳
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶

فکرشهر: معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت میگوی پرورشی از مزارع پرورشی استان از ۲۰ شهریور ماه گفت: تاکنون ۷۷۲ تن میگو از این مزارع برداشت شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، صغری اشرف بیان کرد: برداشت میگوی پرورشی در روز‌های اخیر از استخر‌های پرورشی بویرات، جزیره شیف، رودحله و ریگ آغاز شده و تاکنون ۷۷۲تن میگوی از سطح ۲۵۴ هکتار اراضی برداشت شده است.
 
وی با بیان اینکه پنج هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان در قالب ۱۱ سایت پرورشی به پرورش میگو اختصاص یافته است اضافه کرد: سطح زیر کشت امسال ۵۰۰ هکتار نسبت‌به پارسال افزایش یافته است.
 
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر یادآور شد: امسال یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون و ۶۴۴ هزار قطعه بچه میگو در ۱۶ مرکز تکثیر در استان تولید و در چهار هزار و ۴۵۳ استخر پرورشی ذخیره‌سازی شد.
 
وی عنوان کرد: ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی این استان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز و تا نیمه مرداد ماه ادامه داشت و کار برداشت نیز از ۲۰ شهریور آغاز شده و تا آبان ادامه دارد.
 
اشرف بیان کرد: پارسال ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن میگوی پرورشی از مزارع پرورشی استان بوشهر برداشت شد که پیش‌بینی می‌شود این میزان امسال به ۲۹ هزار تن افزایش یابد.
 
وی عنوان کرد: بوشهر از جمله استان‌های مهم آبزی‌پروری کشور است که سالانه بیش از ۶۰ درصد میگوی پرورشی کشور را تولید می‌کند.
 
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد میگوی پرورشی تولیدی این استان صادر می‌شود این صنعت ضمن ارز آوری برای کشور  نقشی مهم در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر