شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: دراقدامی مشکوک سه هزار هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده حله این استان درآتش سوخت.به گزارش فکرشهر، کاظم مرادی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: آتش سوزی که جمعه شب رخ داد پس از گذشت هشت ساعت در بامداد روز شنبه مهار شد.وی اضافه کرد: براثر این آتش سوزی 10 میلیارد ریال به گونه های گیاهی، درختچه و حیات وحش منطقه حفاظت شده حله خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۷۶۲۰
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: دراقدامی مشکوک سه هزار هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده حله این استان درآتش سوخت.

به گزارش فکرشهر، کاظم مرادی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: آتش سوزی که جمعه شب رخ داد پس از گذشت هشت ساعت در بامداد روز شنبه مهار شد.

وی اضافه کرد: براثر این آتش سوزی 10 میلیارد ریال به گونه های گیاهی، درختچه و حیات وحش منطقه حفاظت شده حله خسارت وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر ادامه داد: در مهار این آتش سوزی، ادارات کل راه و شهرسازی، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی، محیط زیست، آتش نشانی، نیروی انتظامی، بسیج و نیروهای مردمی مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: علت آتش سوزی نیاز به بررسی دقیق انتظامی و امنیتی دارد اما محیط زیست به دو نفر از اهالی منطقه که قصد تصرف اراضی ملی داشته اند مشکوک است و حتی پیش از این برای آنان در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شده است.

تالاب حله به عنوان یکی از گنجینه های ارزشمند حیات وحش وپرندگان بومی و مهاجر کشور در فاصله ‎ 10کیلومتری شمال شرق بوشهر قرار دارد. 

وسعت منطقه حفاظت شده حله ‎ 42هزار و ‎ 600هکتار است که یکی از زیباترین مناظر طبیعی سواحل جنوبی کشور به شمار می رود.

تالاب حله درسال ‎ 1342براثر طغیان رودخانه حله بوجود آمد و از آن سال به بعد به عنوان تالاب و منطقه حفاظت شده زیر نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهرقرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر