دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:
فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر 294 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند...
کد خبر: ۷۶۶۷۶
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۹

فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر 294 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 49 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند.

وی گفت: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته 35 مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد 27 مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: متأسفانه دو نفر از همشهریانمان روز چهارشنبه 9 مهرماه و دو نفر دیگر 5 مهرماه فوت‌شده‌اند که تست کرونایشان امروز مثبت اعلام‌شده است.

دکتر کشمیری افزود: موارد فوت شده در رده سنی 68 تا 83 سال هستند که دارای بیماری زمینه‌ای فشارخون بالا، دیابت و بیماری قلبی عروقی بوده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه هم‌اکنون 41 مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر 18 مورد از آن‌ها با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

دکتر کشمیری افزود: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون 12 هزار و 792 نفر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: 4 شهرستان استان بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

فوتی‌های کرونا در استان بوشهر ۳۰ درصد کاهش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طی یک هفته گذشته، فوتی‌های کرونا در استان بوشهر نسبت به هفته قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری ظهر پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر هم‌اکنون در محدوده قرمز کرونایی قرار دارد و شرایط کرونایی در استان شکننده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۵۰ نفر در استان بوشهر در بخش‌های کرونایی بستری می‌شوند، تصریح کرد: به طور متوسط ۲۰ نفر از این بیماران که نیاز به بستری‌شدن دارند، مورد قطعی کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از افزایش ۲۵ درصدی مبتلایان کرونا در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: طی یک هفته گذشته، فوتی‌های کرونا در استان بوشهر نسبت به هفته قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی مناسبی برای فصل سر سال داشته باشیم، ادامه داد: با تلاش مدافعان سلامت و همکاری مردم، افزایش انفجاری کرونایی در این استان ثبت نشده است.

کشمیری با بیان اینکه بخش عمده شناگاه‌ها در سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم آلوده هستند، تاکید کرد: تمام شناگاه‌های شهر ساحلی بوشهر نامطلوب است که باید در تعیین نقاط غیرآلوده برای استفاده مردم از آب دریا اقدام شود.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر شناگاه رسمی و استاندارد وجود ندارد اظهار داشت: نقاطی که فاضلاب راهی دریا می‌شود باید فاضلاب آن بی خطر شود که صدمه‌ای به مردم و ذخایر آبزیان وارد نکند.

آخرین آمار کرونا در ایران، 10 مهر 1399

کرونا ۲۱۱ فوتی دیگر گرفت/ ۳۰ استان در وضعیت قرمز و هشدار

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ( ۱۰ مهرماه ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۸۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۹۲۵ نفر از آنها بستری شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر لاری افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۶۱ هزار و ۴۴ نفر رسید و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۳۸۰ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۳۸۳ هزار و ۳۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۴۱۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند اظهار کرد: تا کنون چهار میلیون و ۴۳ هزار و ۱۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری ادامه داد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته وی این در حالیست که استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری اظهار کرد: روند کاهشی در میزان استفاده از ماسک طی هفته‌های اخیر موضوعی بسیار نگران‌کننده برای همکاران ما در نظام سلامت کشور است. امید است هر یک از ما با تقویت حفظ مسئولیت‌پذیری در رعایت توصیه‌های بهداشتی بتوانیم گام موثری در ممانعت از شیوع هرچه گسترده‌تر بیماری در کشور برداریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر