شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
امام جمعه برازجان گفت: افزایش نرخ طلاق در دشتستان نگران‌کننده است...
کد خبر: ۷۶۷
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: افزایش نرخ طلاق در دشتستان نگران‌کننده است.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی دشتستان اظهار داشت: مردم دشتستان مردمانی مومن و ولایت‌مدار هستند و همواره در مناسبت‌ها و مراسمات دینی و مذهبی حضوری فعال و پررنگ داشته‌اند.

وی افزود: باید نسبت به تعظیم شعائر دینی اهتمام ورزیم و همه مسئولان باید در این مسیر گام بردارند.

امام جمعه برازجان با تسلیت ایام فاطمیه خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) اسوه و نمونه‌ای بارز برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه بانوان است.

مصلح تصریح کرد: با توجه به همزمانی ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س) این بانوی بزرگ اسلام با ایام عید نوروز حرمت این روزها حفظ و حرمت‌شکنی نشود.

وی اضافه کرد: روزهای 23 ،24 ،25 اسفند و 13 ،14 و 15 فروردین سال جدید از جمله روزهای ایام فاطمیه و شهادت این بانوی بزرگ است که حرمت این روزها باید به بهترین شکل نگه داشته شود.

امام جمعه برازجان با اشاره به آمار بالای طلاق در دشتستان ابراز داشت: یکی از معضلات استان و شهرستان دشتستان بالا رفتن آمار طلاق است.

وی خواستار همکاری و ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها از سوی دستگاه‌های فرهنگی برای کاهش این موضوع شد و گفت: باید برای کاهش آمار طلاق و دوام و استحکام خانواده‌ها برنامه‌ریزی بهتر و موثرتری شود.

مصلح همچنین بر اجرایی کردن و نظارت بیشتر بر مراسمات عروسی در تالارها تاکید کرد و افزود: در مراسمات عروسی باید نظارت داشته باشیم تا خلاف شئونات اسلامی رفتار نشود.

وی اضافه کرد: باید سبک زندگی اسلامی را در جامعه گسترش دهیم و نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی اهتمام ورزیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر