شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهرگفت: سیلابی شدن رودخانه شاهپور و گل آلود شدن چشمه ساسان در شهرستان کازرون استان فارس باعث قطع آب شرب ورودی استان بوشهر شد...
کد خبر: ۷۶۸۲
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهرگفت: سیلابی شدن رودخانه شاهپور و گل آلود شدن چشمه ساسان در شهرستان کازرون استان فارس باعث قطع آب شرب ورودی استان بوشهر شد.

به گزارش فکرشهر، کاظم مرادی شامگاه سه شنبه افزود: هم اینک تصفیه خانه بوشیکان که آب ورودی به استان بوشهر را تامین می کند از مدار خارج شده است.

وی یادآورشد: با قطع آب خط کازرون از منطقه بوشیکان و چشمه ساسان آب شهرهای برازجان، وحدتیه، دالکی، سعداباد و روستاهای بخش مرکزی شهرستان دشتستان قطع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر اضافه کرد: در این مدت آبرسانی سیار توسط شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی بین مشترکان توزیع خواهد شد.

وی گفت: همچنین بخشی از آب شرب شهر بوشهر نیز از خط یادشده تامین می شود .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر با دعوت از مردم به مدیریت مصرف آب در این مدت افزود: بیش از 90 درصد آب شرب مردم استان بوشهر از استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهرنیز گفت: خطوط دو و سوم آبرسانی ( خط کازرون) در شبانه روز 80 هزار متر مکعب آب به این استان وارد می کند.

کیقباد یاکیده افزود: باتوجه به ناپایداری شرایط آب وهوایی به طوردقیق مشخص نیست آب رودخانه شاهپور و چشمه ساسان چه زمانی از حالت گل آلودگی خارج شود اما درخوشبیانه ترین حالت تا 72 ساعت آب قطع است.

وی یادآورشد: بدلیل شدت بارندگی درمناطق بالادستی و عبورخط کازرون از مناطق سخت گذر کوهستانی و مسیر های پرآب رودخانه که در مجموع 330 کیلومتر تا برازجان طول دارد احتمال تشدید بحران آبی وجود دارد.

یاکیده ادامه داد: خط کازرون 30درصد آب مورد نیاز استان بوشهر و50درصد آب مصرفی شهر بوشهر را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: باتوجه به اینکه در شرایط عادی، زمانی که برای انجام تعمیرات آب قطع می شد چند روز قبل از آن با اطلاع رسانی مردم آبگیری می کردند در وضعیت موجود این مهم انجام نشده برهمین اساس ضرورت صرفه جویی بیشتر مشترکین بوشهری دوچندان شده است.

وی گفت:همچنین بدلیل بارندگی برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به تاسیسات برقی، ایستگاههای اصلی برخط آبرسانی کوثر ازاستان کهگیلویه و بویراحمد نیز خاموش شده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: با خاموش شدن ایستگاههای پمپاژبدلیل طولانی بودن خط، به طور محسوس فشار آب کاهش می یابد.

یاکیده یادآورشد: این وضعیت به خصوص در شهرهای کنگان، سیراف و عسلویه و روستاهای طول مسیر بیشتر مشهود است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر