دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۹۶۲
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

فکرشهر: فرماندار دیلم گفت: سرعت بخشی در روند اجرای مصوبه‌های جلسه شهرستانی و استانی مربوط به حادثه آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم ضروری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد دشتی روز چهارشنبه در  جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دیلم افزود: مجموعه ستاد بحران و تمام دستگاه‌های مسئول وظیفه دارند برای کمک و جبران خسارت حادثه دیدگان بازارچه ساحلی دیلم پیگیری و تاحصول نتیجه تلاش می‌شود.

وی اضافه کرد: در عملیات خاموش کردن آتش بازار ساحلی دیلم در کنار شهرداری و اداره بندر دیلم از استان‌ها و شهرهای همجوار و ظرفیت آتش نشانی شرکت‌های نفت وگاز حوزه شهرستان استفاده شد. 

رئیس ستاد بحران شهرستان دیلم افزود: در حادثه آتش سوزی خیلی ایرادها، اشکال‌ها و کمبودهای فعلی دیده شد که باید برای مقابله با برنامه‌ریزی و درحل آن کوشید.

وی اظهار کرد: در این راستا هر دستگاه مسئول موظف به انجام وظایف محوله است و کوتاهی و سهل انگاری از هیچ نهاد، اداره وشخصی پذیرفته نخواهد بود و در صورت اثبات تخلف طبق قانون برخورد می‌شود.

فرمانداردیلم گفت: امید می‌رود بعد از ۱۸ سال یک پروژه با در نظر گرفتن تمام مسائل ایمنی و مورد تائید برای بازاریان احداث و شاهد رونق دوباره این بازار در ساحل دیلم باشیم.

وی ادامه داد: زیرساخت های لازم برای مدیریت بحران به ویژه در حوزه شهری وشهرداری ها در شهرستان دیلم موجود نیست و باید فراهم شود.

دشتی افزود: به زودی شهرداری‌های شهرستان دیلم با متولیان مجتمع‌های تجاری نشستی با محوریت بررسی و بالا بردن سطح ایمن سازی، استفاده از دوربین‌های مدار بسته، سیستم خاموش کردن آتش تشکیل و نکات لازم مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در تمام فروشگاه ها، اماکن تجاری و منازل مسکونی باید تمام مسائل ایمنی رعایت شود تا شاهد این‌گونه حوادث نباشیم.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دیلم گفت: دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران آمادگی رویارویی با موضوع‌های مختلف را داشته باشند.

وی گفت: ادارات برای فراخوان و مانورهای از پیش تعیین نشده در ساعت‌های مختلف آمادگی لازم را داشته باشند.

آتش سوزی بازارچه ساحلی شهرستان دیلم ساعت ۷:۳۰ صبح روز پنجشنبه دهم مهرماه جاری آغاز و پس از پنج ساعت تلاش نیروهای آتش نشانی و امدادی ساعت ۱۲:۳۰ ظهر همان روز مهار شد.

دراین حادثه ۲۰۰ غرفه به طور کامل در آتش سوخت و از بین رفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر