شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۹۹۵
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: به مناسبت فرارسیدن اربعیین حسینی رزمایش کمک‌های مومنانه اربعین در شهرستان گناوه با همکاری مردم مؤمن و خیر این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تسلیت اربعین حسینی و ایام سوگواری دهه آخر صفر اظهار داشت: مردم مؤمن ایران اسلامی از بدو شیوع ویروس کرونا به دعوت مقام معظم رهبری در اجرای کمک‌های مومنانه و مشارکت در طرح مواسات لبیک گفتند.

امام جمعه گناوه افزود: هر سال با فرارسیدن اربعین حسینی این شهرستان با برپایی موکب هایی در مسیر کربلای معلی به خدمت رسانی به زائران حسینی می‌پرداخت اما امسال که این امر با شیوع کرونا میسر نیست، مردم می‌توانند با کمک‌های خود در رزمایش کمک‌های مومنانه اربعین شرکت کنند.

وی گفت: در اربعین امسال با توجه به لغو برنامه پیاده روی اربعین از همه مردم درخواست می‌شود که با مشارکت در «رزمایش کمک‌های مومنانه اربعین» هزینه‌های سفر پیاده روی و نذورات خود را به نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کمک کنند.

وی بیان کرد: در این رزمایش نذورات و هزینه سفر اربعین حسینی به صورت اجناس مورد نیاز و یا کمک‌های نقدی برای کمک به نیازمندان جمع آوری خواهد شد و در بین افراد نیازمند، آسیب دیدگان از ویروس کرونا و مستمندان تقسیم خواهد شد.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی و یا کالایی خود را از طریق مساجد یا موکب‌ها به نیازمندان کمک کنند.

امام جمعه گناوه خاطر نشان کرد: برای جمع آوری کمک‌های مومنانه اربعین، موکب خدام الحسین (ع) به عنوان موکب مرکزی گناوه، مسجد النبی (ص) شهر گناوه، مسجد علی بن ابیطالب (ع) روستای مال قائد نیز در این رابطه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: مردم و خیران مؤمن شهرستان گناوه همواره در کارهای خیر و کمک به مستمندان و نیازمندان پیشگام و پیش قدم هستند و در رزمایش کمک‌های مومنانه و طرح مواسات نیز حضور چشمگیر داشته‌اند.

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: اگر چه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت عزاداران همایش بزرگ پیاده روی اربعین مانند سال‌ها گذشته انجام نشد اما دل‌های ما در جوار حرم مطهر آن حضرت و در کربلای معلی است و از همین جا و از راه دور زیارت آن حضرت زمزمه می‌کنیم.

امام جمعه گناوه با اشاره به اهمیت زیارت اربعین گفت: این زیارت ماهیت و حقیقت حادثه کربلا و فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را شرح می‌دهد و عصاره نهضت عاشورا است که در آن آمده که امام حسین (ع) بذل جان کرد تا مردم را از جهالت و نادانی برهاند.

وی بیان کرد: هدف امام حسین (ع) از نهضت عاشورا نجات مردم از جهالت و نادانی بود و به بشریت این درس را داد که منشأ همه انحرافات دینی بی بصیرتی و جهل و حیرت و سرگردانی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر