يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۱۷۶
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۱

فکرشهر: رئیس جهاد کشاورزی دشتی گفت: ۹۰۰ میلیون قطعه انواع نشای محصولات کشاروزی در نیمه نخست امسال در این شهرستان تولید شد.

به گزارش فکرشهر، شیر علی بهادری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون شهرستان دشتی در زمینه تولید نشای گوجه فرنگی، فلفل و  محصولات جالیزی سبزی و صیفی رکورد دار استان بوشهر و کشور است.

وی افزود: امسال ۴۵ هکتار گلخانه جدید در دشتی راه‌اندازی شده‌است که با احداث آنها سطح گلخانه‌های فعال در این شهرستان به ۱۵۰ هکتار افزایش یافت و رتبه اول استان بوشهر در این زمینه را کسب کرده‌است.

بهادری بیان کرد: نشای تولیدی در شهرستان دشتی ضمن تامین نیاز کشاورزان استان بوشهر به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دشتی اضافه کرد: به منظور تقویت و مدیریت منابع تولید، اجرای سیستم هیدرو پونیک در گلخانه های دشتی در دست اجرا است که صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید و سالم بودن محصول از مزایای  این طرح است.

وی به مشارکت کارشناسان و مروجان کشاورزی در دشتی برای تولید محصول سالم اشاره کرد و افزود: همه مراحل کاشت، تولید و برداشت در گلخانه‌های دشتی به صورت سالم  و ارگانیک است و یکی از بهترین وسالمترین محصول گوجه فرنگی، فلفل و جالیز در این شهرستان تولید و در بازار مصرف کشور عرضه می‌شود.

بهادری  بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۳۰ هزارتن محصول گوجه فرنگی از گلخانه‌های کشاورزی در دشتی برداشت و به بازار مصرف استان و کشور ارسال شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر