شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: وی با اشاره به اینکه امسال با موضوع معلمین و مروجین محیط زیست همایش برگزار خواهیم کرد، افزود: ما فرهنگ محیط زیست را ان شاء الله هر چند که دیر شده، اما در استانمان نهادینه خواهیم کرد...
کد خبر: ۷۷۷۵
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۰

فکرشهر: آموزش معلمین و مروجین محیط زیست در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در جمع معلمین و مروجین محیط زیستی استان گفت: آموزش کلیدی ترین و مهم ترین ابزار توسعه پایدار و تحول جامعه انسانی است.

حسین دلشب با اشاره به پرداختن به محیط زیست و آموزش دیدن برای حفظ و حراست از انفال الهی از اصول جامعه ی مدنی است به تشریح اهمیت این امر در جهان پرداخت و افزود: براساس بند 3 تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با سازمان محیط زیست، بحث آموزش معلمین و مروجین زیست محیطی و ایجاد مدارس پایدار محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آغاز به فعالیت اولین مدرسه زیست محیطی کشور، در شهرستان بردخون استان بوشهر را مورد توافق قرار دادیم، اظهار داشت: در شهرستان بردخون دو تن از محیط بانان شجاع و رشید این اداره کل شهید شدند که نام و یاد این جهادگران عرصه حفاظت از انفال الهی تا همیشه جاویدان می ماند؛ لذا فعالیت اولین مدرسه را در این شهرستان آغاز کردیم تا ان شاءالله در بقیه استان نهادینه شود.

حسین دلشب اظهار داشت : در آموزش معلمین و مروجین سازمان محیط زیست به عنوان متولی مدیریت برنامه ریزی آموزش در سطح ملی و محلی، بر اساس اسناد بالا دستی که مربوط به ماده 189 برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران است باید نسبت به تغییر نگرش دانش آموزان تلاش کنیم و ایجاد انگیزه نماییم و معلمان می توانند بار این مسئولیت مهم را به عهده گیرند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به دانش افزایی، مهارت آموزی و مشارکت جویی که سه مقوله مهم در امر آموزش محیط زیست محسوب می شوند اشاره کرد و گفت: در مقوله دوم از معلمان شروع خواهیم کرد و مشارکت جویی را هم از طریق معلمان و هم از طریق سمن ها دنبال می کنیم.

دلشب، هدف کلی این طرح را ایجاد فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین جامعه دانش آموزی کشور و اهداف اختصاصی این طرح را ارتقا سطح آگاهی جامعه از طریق انتقال پیام های آموزشی از طریق دانش آموزان به خانواده هایشان توسط معلمین، حفظ سلامت وزیبائی در مدارس، راهکارهای محیط زیست، بکار بستن خرد جمعی، اهمیت دادن به محیط زیست توسط مسئولان مدرسه، ترویج کار گروهی و نهادینه کردن مسائل محیط زیست هاوان کرد و افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، دارای امکانات آموزشی از جمله کتابخانه، موزه و آزمایشگاه و ... می باشد و کلیه ی معلمان می توانند در تحقیقات و مطالعات خود از این امکانات بصری رایگان بهره مند گردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش نیز در این آیین ضمن ابراز امیدواری از افق روشن این حرکت ریشه ای و مهم برای حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: من و همکارانم در معاونت تربیت بدنی و سلامت به مدرسانمان در استان این طرح ها را به صورت مدون اعلام و از این طرح به نحو احسن حمایت می کنیم.

قلندری گفت: دانش آموز باید با فرهنگ محیط زیستی آشنا شود و بدون شک برای دست یابی به این مهم برنامه آموزشی خاصی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال با موضوع معلمین و مروجین محیط زیست همایش برگزار خواهیم کرد، افزود: ما فرهنگ محیط زیست را ان شاء الله هر چند که دیر شده، اما در استانمان نهادینه خواهیم کرد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر