شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: فروش و کشتار مرغ زنده ممنوع و غیر قانونی است و با متخلفین در این زمینه یرخورد قانونی و به مراجع قضایی ارجاع داده خواهند شد.به گزارش فکرشهر، مهدی سلوکانه در خصوص عرضه و کشتار مرغ زنده اظهار داشت: فروش و کشتار مرغ زنده ممنوع و غیر قانونی است و با متخلفین در این زمینه برخورد قانونی و به مراجع قضایی ارجاع داده خواهند شد.
کد خبر: ۷۷۷۹
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۵

فکرشهر: رئیس اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: فروش و کشتار مرغ زنده ممنوع و غیر قانونی است و با متخلفین در این زمینه یرخورد قانونی و به مراجع قضایی ارجاع داده خواهند شد.

به گزارش فکرشهر، مهدی سلوکانه در خصوص عرضه و کشتار مرغ زنده اظهار داشت: فروش و کشتار مرغ زنده ممنوع و غیر قانونی است و با متخلفین در این زمینه برخورد قانونی و به مراجع قضایی ارجاع داده خواهند شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: البته کشتار و عرضه مرغ زنده در استان بوشهر به ندرت انجام می‌شود که این عمل به صورت آشکارا نیست و مامورین نظارت بهداشتی دامپزشکی استان با جدیت پیگیر اینگونه موارد هستند.

سلوکانه در خصوص نحوه نظارت بهداشتی بر تولید و کشتار مرغ تصریح کرد: تولید مرغ در مرغداری‌ها از مراحل اول رشد جوجه تا حدودا 45 روزگی که مرغ به مرحله کشتار می‌رسد تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی مرغداری است و پس از آن در کشتارگاه طیور نیز ناظر بهداشتی(دامپزشک) و ناظر شرعی(روحانی) نظارت‌های لازم را در زمینه کشتار صحیح مرغ انجام می‌دهند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: متاسفانه در برخی از موارد مشاهده می‌شود برخی از افراد به صورت دوره‌گرد اقدام به فروش مرغ زنده در سطح شهر می‌کنند که اکثر این مرغ‌ها، مرغ‌های تخمگذار و با سن بالا و احتمالا بیمار هستند که علاوه بر مخاطرات بهداشتی و بروز بیماری‌ها، گوشت اینگونه مرغها نیز کیفیت لازم را ندارد و به اصطلاح دیرپز هستند.

وی در پایان افزود: از عموم هم استانی‌ها درخواست داریم با مامورین نظارت بهداشتی دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه فروش و کشتار مرغ زنده مراتب را به شماره تلفن پاسخگوی دامپزشکی 1512 و یا سامانه پیامکی 30002849 جهت پیگیری اعلام کنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر