جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: تاکنون 15 مورد تولد نوزاد سالم از مادران مبتلا به بیماری ایدز در استان اصفهان داشته ایم.ˈبه گزارش فکرشهر، مرجان مشکات کارشناس مسوول ایدز مرکز بهداشت اصفهان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بدلیل اینکه این مادران مبتلا به ایدز به موقع شناسایی شدند و تحت کنترل و مراقبت قرار گرفتند، موفق به تولد نوزادان سالم شدند.وی با بیان اینکه در سالهای اخیر 15 زن باردار مبتلا به ایدز در استان اصفهان شناسایی شده اند، اظهار کرد: راه اندازی شبکه آزمایشگاهی تخصصی و منطقه ای ایدز در اصفهان، به تولد کودکان سالم از مادران مبتلا به ایدز کمک بسیار می کند.
کد خبر: ۷۷۸۴
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۶

فکرشهر: تاکنون 15 مورد تولد نوزاد سالم از مادران مبتلا به بیماری ایدز در استان اصفهان داشته ایم.

ˈبه گزارش فکرشهر، مرجان مشکات کارشناس مسوول ایدز مرکز بهداشت اصفهان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بدلیل اینکه این مادران مبتلا به ایدز به موقع شناسایی شدند و تحت کنترل و مراقبت قرار گرفتند، موفق به تولد نوزادان سالم شدند.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر 15 زن باردار مبتلا به ایدز در استان اصفهان شناسایی شده اند، اظهار کرد: راه اندازی شبکه آزمایشگاهی تخصصی و منطقه ای ایدز در اصفهان، به تولد کودکان سالم از مادران مبتلا به ایدز کمک بسیار می کند.

وی تصریح کرد: پیش از این لازم بود آزمایش های مربوط به این موارد به تهران ارجاع شود اما با افتتاح این آزمایشگاه دیگر نیازی به این کار نیست و در هزینه و وقت صرفه جویی می شود.

مشکات با بیان اینکه تا پایان تابستان امسال حدود 28 هزار نفر متبلا به ایدز در کشور شناسایی شده اند، گفت: 11 درصد از این افراد زن هستند.

وی تعداد بیماران مبتلا به ایدز شناسایی شده در استان اصفهان تا اول پاییز امسال را 615نفر اعلام و اضافه کرد: 15 درصد آنها زن هستند.

کارشناس مسوول ایدز مرکز بهداشت اصفهان، بیشترین گروه سنی مبتلا به ایدز را 25 تا 34 سال اعلام و تصریح کرد: هنوز بیشترین راه انتقال این بیماری، اعتیاد تزریقی است اما راه انتقال آن از طریق روابط جنسی رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه درباره بیماری ایدز پیشگیری از درمان مهمتر است، گفت: از افرادی که در ارتباط با رفتارهای پرخطر قرار دارند می خواهیم تا به مراکز مشاوره بیماری های رفتاری در مراکز بهداشت مراجعه کنند.

وی مرکز اصلی مشاوره بیماری های رفتاری در شهر اصفهان را مستقر در مرکز بهداشتی نواب صفوی در میدان احمد آباد اعلام و اضافه کرد: مردم می توانند شماره های تماس و آدرس این مراکز را از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یا اطلاعات تلفنی 118 دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، تعداد بیماران مبتلا به ایدز شناسایی شده در استان اصفهان در سال 92 حدود 577 نفر اعلام شد که حدود 14 درصد آنها زن بودند.

شبکه آزمایشگاهی تخصصی و منطقه ای تشخیص ایدز (اچ آی وی)، صبح روز شنبه همزمان با 11 استان دیگر در اصفهان افتتاح شد.

از هشتم تا 14 آذر امسال بعنوان هفته مبارزه با ایدز نامگذاری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر