دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهرگفت: 100 موقوفه که بیشتر نخیلات است، در این استان شناسایی شده که هنوز به ثبت نرسیده است.به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام مرتضی محمدیان در جلسه هماهنگی برگزاری هفته وقف اظهارکرد: افرادی که موقوفه در اختیاردارند ، به دلیل نداشتن شناخت کافی در زمینه واگذاری آنها به اداره کل اوقاف این استان خودداری می کنند.وی اضافه کرد: این افراد تمایل دارند این موقوفه ها را خود اداره کنند که دراین زمینه باید با برنامه ریزی و اطلاع رسانی مناسب و موثر، ذهنیت مردم را نسبت به عملکرد اوقاف تغییر داد.
کد خبر: ۷۸۰۳
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹

فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهرگفت: 100 موقوفه که بیشتر نخیلات است، در این استان شناسایی شده که هنوز به ثبت نرسیده است.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام مرتضی محمدیان در جلسه هماهنگی برگزاری هفته وقف اظهارکرد: افرادی که موقوفه در اختیاردارند ، به دلیل نداشتن شناخت کافی در زمینه واگذاری آنها به اداره کل اوقاف این استان خودداری می کنند.

وی اضافه کرد: این افراد تمایل دارند این موقوفه ها را خود اداره کنند که دراین زمینه باید با برنامه ریزی و اطلاع رسانی مناسب و موثر، ذهنیت مردم را نسبت به عملکرد اوقاف تغییر داد.

محمدیان از مردم استان بوشهر که موقوفه در اختیار دارند و هنوز به ثبت نرسانده اند، خواست با اداره کل اوقاف برای ثبت آنها همکاری کنند تا حفظ آنها به نحو مطلوب تر صورت گیرد.

وی ادامه داد:هم اینک استان بوشهر در ردیف هشت استان اول کشور در زمینه اعزام زائر به مشائر و عتبات عالیات از محل درآمد موقوفه ها قرار دارد که درصدد افزایش افراد اعزام کننده هستیم.

محمدیان بیان کرد: اوقاف و امور خیریه در گذشته و قبل از انقلاب یک مجموعه مصرف کننده بود ولی اکنون در برنامه های فرهنگی حضور موثر دارد.

وی تاکید کرد: سبک گذشته در اوقاف اصلاح و روشهای جدید دردست اجر است که برگزاری نشست با صنف های مختلف بویژه در هفته وقف به منظور نیازسنجی برای استان و انجام امورمشارکتی در اولویت این اداره کل قرار دارد. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر