جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست شورای تامین منابع آب استان بوشهر مطرح شد:
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: چاه های غیر مجاز این استان باید پر شوند؛ سخنانی که عکس العمل فرماندار دشتستان و البته مدیرکل جهاد کشاورزی استان را در پی داشت...
کد خبر: ۷۸۲۵
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: پنج هزار و 500 چاه غیرمجاز در استان بوشهر وجود دارد و باید چاه های غیر مجاز پر شوند؛سخنانی که عکس العمل فرماندار دشتستان و البته مدیرکل جهاد کشاورزی استان را در پی داشت.

به گزارش فکرشهر، شاپور رجایی در نشست شورای تامین منابع آب استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور بهبود وضعیت مصرف و تامین منابع آب در استان بوشهر صورت گرفته است و امسال تاکنون هفت نشست شورای تامین منابع آب را در شهرستان‌های استان برگزار کرده‌ایم.

وی به برخی از الزامات برای جلوگیری از تهدیدات منابع آبی اشاره کرد و افزود: پرکردن چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های مجاز، نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها، اجرای طرح الگوی کشت بهینه، بهبود وضعیت ایجاد و آبیاری فضای سبز شهری، نظارت مناسب بر وضعیت آب صنعتی، اعمال جریمه برای بهره‌برداران آب‌های زیرزمینی به علت اضافه برداشت و اجرای طرح‌های آبخیزداری از جمله این برنامه ها است.

رجایی به برخی از عوامل بحران آب اشاره کرد و بیان داشت: تاخیر در رسیدگی و صدور احکام از جمله این مشکلات است؛ از یک هزار و 166 شکایات، تنها 453 حکم صادر شده است و تعداد آرای اجرا شده تنها 55 رای است.

پرکردن چاه‌های غیرمجاز با مجوز شورای تامین هر شهرستان انجام شود

فرماندار شهرستان دشتستان نیز پس از سخنان رجایی گفت: ملاحظات اجتماعی و مردمی در پرکردن چاه‌های غیرمجاز مدنظر قرار گیرد.

ارسلان زارع اظهار داشت: یکی از مهمترین عواملی که در سال‌های قبل با چاه‌های غیرمجاز مقابله نشده است، تبعات اجتماعی این اقدام بوده است که قطعا الان هم این شرایط وجود دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید پرکردن چاه‌های غیرمجاز با مجوز شورای تامین هر شهرستان انجام شود، افزود: باید موارد امنیتی و همچنین تبعات اجتماعی این اقدامات مورد بررسی قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان دشتستان با بیان اینکه باید چاه‌های راکد و چاه‌هایی که کمتر خاصیت بهره‌برداری دارند در اولویت قرار بگیرند، اضافه کرد: با کلیت اقدام برای پرکردن چاه های غیرمجاز موافق هستیم ولی باید ملاحظات اجتماعی و مردمی با اولویت‌بندی و تفکیک با کمترین تبعات انجام شود و نباید به یک باره شوک وارد کنیم.

پرکردن چاه‌های غیرمجاز کشاورزی با حوصله بیشتری صورت بگیرد

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: هر چند مطرح می‌شود که بخش کشاورزی 90 درصد از میزان آب استان را مصرف می‌کند ولی ما این را قبول نداریم و به صورت مستدل و مستند می‌توانیم ثابت کنیم.

به نوشته ی مهر، محمد تقی منوچهری اضافه کرد: ابزار لازم برای جلوگیری از چاه‌های غیر مجاز همیشه وجود داشته است و در صورتی که اراده لازم برای اجرای این کار وجود داشته باشد، می‌توان به خوبی ممانعت کرد.

وی خواستار دقت نظر و تعامل مناسب در زمینه پرکردن چاه‌های غیر مجاز شد و ادامه داد: بیشتر این چاه‌ها متعلق به کشاورزان است که باید با حوصله بیشتری نسبت به پرکردن این چاه‌ها اقدام شود.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر