يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۲۶۴
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

فکرشهر: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با همکاری سازمان‌های مردم نهاد تا پایان امسال دومین مرکز یادگیری محلی در این استان راه‌انداری می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید مجتبی هاشمی نژاد روز چهارشنبه در نشست با سازمان مردم نهاد دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی دشتستان اعلام کرد: مراکز یادگیری محلی با هدف توسعه سواد میان زنان و دختران مناطق محروم و عشایری و آموزش افراد ۱۰ تا ۲۰ ساله محروم از سواد، با همکاری سازمان‌های مردم نهاد راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد زاییده تفکر توسعه مردم محور و حلقه اتصال مردم، گروه‌های اجتماعی و دولت‌ها برای تسهیل در فرایندهای اجتماعی هستند که می‌توانند در توسعه سوادآموزی استان نقش آفرین باشند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: این تشکل‌ها می‌توانند برای شناسایی، جذب، فرهنگ‌سازی و همچنین ارائه خدمات آموزشی و مهارتی در بین گروه‌های هدف با سوادآموزی همکاری کنند.

هاشمی نژاد گفت: امروزه سازمان‌های مردم نهاد در موضوعات مختلف زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و به ویژه در حوزه آموزشی، نقش و جایگاه مهمی در تحقق اهداف توسعه پایدار دارند.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر بیش از ۴۰۰ سازمان مردم‌نهاد دارای مجوز رسمی مشغول به فعالیت هستند که این اداره کل آمادگی لازم را در زمینه بهره‌گیری از توان آنان برای ریشه کنی بی‌سوادی و ارائه خدمات سوادآموزی به افراد کم سواد و محروم از سواد جامعه دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی یکی از مهمترین محورهای همکاری متقابل و افزایش مشارکت و نقش‌آفرینی سمن‌ها برای ریشه کنی بی‌سوادی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر