دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۳۱۱
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هر بیمار که مشکوک به کرونا یا مریضی که سابقه تماس مشکوک با فرد مبتلا به کووید ۱۹ داشته است باید به مدت ۱۰ روز قرنطینه شوند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دکتر سعید کشمیری روز پنجشنبه در این ارتباط افزود: پزشکان نامه تایید نیاز به قرنطینه را به منظور معرفی به مراکز اداری و سازمان‌ها به چنین فردی ارائه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در صورت نیاز به انجام تست pcr  ( آزمایش کویید ۱۹)، این آزمایش باید دست کم در روزهای سوم یا چهارم بعد از تماس مشکوک انجام شود اما نتیجه منفی این تست به منزله رد ابتلا به بیماری نیست.

 وی بیان کرد: افزایش دمای بدن به صورت زیر زبانی بالاتر از ۳۷.۵ درجه تب در نظر گرفته می‌شود و پایین‌تر از آن باشد، طبیعی است و تب محسوب نمی‌شود.

کشمیری اضافه کرد:  تغییر در دمای بدن در ساعات مختلف روز، امری طبیعی است و افراد نگران این موضوع نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توصیه کرد: افراد باید سردرد شدید به همراه مشکل تاری دید و استفراغ را جدی بگیرند.

وی گفت: با بستری شدن ۳۷ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، در زمان حاضر ۲۰۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

کشمیری افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند و چهار نفر از بوشهری‌ها نیز روزهای گذشته فوت‌شده‌اند که تست کرونای آنها امروز مثبت اعلام‌شده‌است.

وی افزود: موارد فوتی در رده سنی ۶۱ تا ۸۷ سال هستند که دارای بیماری زمینه‌ای فشارخون بالا، قلبی و عروقی، دیابت و روماتیسم بوده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد:  هم‌اکنون ۳۴ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۲۱ مورد از آنها با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

کشمیری یادآورشد: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۵ هزارو ۷۰۵ نفر است و ۷۲۹ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر