دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۳۲۱
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامیی استان بوشهر گفت: ۷۰ درصد سند جامع فرهنگی استان بوشهر تدوین شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، فاطمه کرم پور افزود: شورای فرهنگ عمومی در استان یک شورای فعال و جلسات آن منظم برکزار می‌شود فقط در شرایط کرونایی برخی از جلسات به صورت هیات رییسه و با تعداد کمی از اعضاء برگزار نی شود.

وی گفت: یکی از مصوبات شورا که سال‌ها پیش به دلیل تامین نشدن اعتباراتش به تاخیر افتاد، ولی اکنون در حال پیگیری و تدوین است، سند جامع فرهنگی استان است.

کرم پور افزود: در این سند چالش‌ها، تهدیدات و فرصت‌های حوزه فرهنگی استان بررسی و یک برنامه راه برای رفع مشکلات فرهنگی و ارتقاء فرهنگ عمومی خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چشم انداز این سند را ۵ ساله دانست و گفت: تمامی صاحب نظران و اهالی فرهنگ می‌توانند نظرات خود را در مورد شاخص‌های سند و شاخص‌های جدید بیان کنند.

وی استان بوشهر را در تدوین سند جامع فرهنگی پیشرو استان‌های دیگر دانست و افزود: بعد از آماده شدن که پایان سال جاری خواهد بود، در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار می‌گیرد.

فاطمه کرم پور همچنین ایجاد بنیاد شهید رییس علی دلواری را از دیگر مصوبات مهم شورای فرهنگ عمومی دانست که در صدرت تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور و بعد شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند اقدام مهمی برای معرفی شخصیت رییس علی دلواری در سطح ملی و بین المللی باشد.

وی افزود: با تصویب این بنیاد می‌توان سلسله برنامه‌های بین المللی در جهت مبارزه با استکبار جهانی برنامه ریزی و اجرا کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر