شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۳۳۳
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۸

فکرشهر: رییس بیمارستان مهر برازجان گفت: با توجه به شایعات مطرح شده در خصوص اشتباه پزشکی و کوتاهی درخدمت رسانی به مادر و نوزاد تبعه افغانستان در این بیمارستان هیچ گونه کوتاهی صورت نگرفته است.

به گزارش فکرشهر، سید حمید سیاسی نژاد روز جمعه درگفت گو با ایرنا، افزود: خانمی با ملیت افغانستان ۱۲آبان ماه در حالی به بیمارستان مهر برای زایمان مراجعه کرد که از هفته بارداری او گذشته و در زمان استاندارد مراجعه نکرده بود و کادر درمان تصمیم به بستری و کمک به بیمار جهت طی نمودن روند زایمان طبیعی کردند که بدلیل خونریزی شدید و تهدید جان مادر به اتاق عمل منتقل شده و تحت عمل سزارین قرار گرفت.

وی یادآورشد: با توجه به شرایط خاص بیمار و برای حفظ جان مادر  در عمل جراحی ضمن انجام کارهای درمانی مورد نظر طبق پروتکل استاندارد پزشکی، کادر درمان مجبور به خارج نمودن رحم مادر می شوند.

رییس بیمارستان مهر برازجان اظهارداشت: وی پس از اقدامات درمانی صحیح و لازم به صورت اورژانسی به یک مرکز درمانی دیگر اعزام شده و در حال حاضر با وضعیت جسمی خوب در حال ترخیص است.

سیاسی نژاد با بیان اینکه نجات جان مادر اولویت ارایه خدامات پزشکی به مادران باردار استتصریح کرد:باتوجه به شرایط مادر و عدم مراجعه به موقع، نوزاد وی با تمام تلاش و رعایت همه پروتکل های درمانی و مراقبت های ویژه  جان خود را از دست داد.

وی گفت:  طرح موضوعاتی مبنی بر جا گذاشتن عمدی گاز استریل در شکم مادر  در فضای مجازی و برخی سایت های خبری  اصلا صحت ندارد.

وی ادامه داد: در حوزه کار درمان و در طول زایمان طبیعی بیمار دچار خونریزی شدید شد و نیاز به سزارین پیدا کرد و پزشک جراح وقتی تنها راه نجات بیمار و مسیر علمی را برداشته شدن رحم وی دانست اقدام به این کار کرد.

سیاسی نژاد اضافه کرد: موضوع دیگر گذاشتن گاز جهت جلوگیری از خونریزی شدید بوده که این روش علمی و در همه سزارین های اینچنیی مرسوم است که مقداری از آن همان موقع و مقداری  پس از عمل و با بازگشتن بیمار به روال عادی از طریق مجرای خروج نوزاد در زایمان طبیعی خارج می شود.  

وی اظهارداشت: از رسانه ها می خواهم باتوجه به شرایط خاص کرونایی با مسائل پزشکی با حساسیت بیشتر و دقیقتر و علمی تر برخورد کرده تا بتوانیم در کنار همدیگر به اهداف مشترک که خدمت به مردم است نائل شویم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر