يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۴۰۲
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: دبیر دومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور گفت: در این دوره حداکثر سن برای شرکت تنها در بخش غزل‌های ارسالی ۳۰ سال است و  بخش‌های مجموعه‌ کتاب و پژوهش شرایط سنی وجود ندارد.

به گزارش فکرشهر، حسن فرهادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در این ارتباط افزود: دومین دوره جایزه ملی غزل جلال‌پور با محوریت "غزل پیشرو"  در سه بخش غزل، کتاب مجموعه‌ غزل چاپ‌ و منتشر شده در یکی از سال‌های ۹۸ یا ۹۹، پژوهش، مقاله و پایان‌نامه در ۱۲ دی ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی اظهارکرد: افراد متقاضی باید پنج نسخه از کتاب خود را به دبیرخانه جایزه  تا یکشنبه ۳۰ آبان ماه جاری که مهلت پایانی آن است، ارسال کنند.

فرهادی گفت: شاعران، پژوهشگران و ناشران برای ثبت نام در این رویداد ادبی به سایت دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور به نشانی  www.hjpa.ir مراجعه و آثار و مدارک مورد نیاز را بارگذاری و ارسال کنند.

دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور ادامه داد: آثار ارسال‌ شده به دبیرخانه جایزه ۱ تا ۳۰ آذرماه سال جاری مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد و  برگزیده‌ها در یکم دی‌ماه ۹۹ اعلام خواهند شد.

فرهادی اظهارداشت: دبیرخانه دائمی جایزه ملی حسین جلال‌پور به نشانی استان بوشهر، بندر گناوه، صندوق پستی ۷۵۳۱۸۳۵۲ دایر شده‌است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۰۲۵۶۷۰۰۷۱ تماس برقرار کنند.

وی یادآورشد: این رویداد باهدف ارج نهادن به سه دهه حضور تاثیرگذار این شاعر و پژوهشگر خطه جنوب کشور در عرصه غزل پیشرو ایران، به همت خانواده و دوستان زنده یاد در زادگاهش گناوه برگزار می‌شود.

زنده یاد حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد و  از شاعران غزل‌سرای جریان موسوم به غزل دهه ۷۰ بود که مجموعه " کلاغ بعد از کلاغ " یکی از کتاب‌های نمونه این جریان به‌شمار می‌رود.

این شاعر فقید در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به‌عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت.

 تصحیح دیوان‌های اشعار محمدخان دشتی و خواجوی کرمانی از دیگر آثار این شاعر فقید است و علاوه بر آن نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری از او  برجای مانده‌است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر درگذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر