دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۴۷۶
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۱

فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در ماه‌های اخیر روند ابتلا به کرونا در استان روندی ثابت و گاها افزاینده بوده و در دو هفته اخیر با اعمال محدودیت‌ها میزان ابتلا از ۳۰۰ به ۲۰۰ نفر رسیده که نشان از کاهش ۳۰ درصدی میزان بستری‌ها دارد.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری در نشست ستاد مقابله با کرونای استان افزود: در دو هفته اخیر سختگیری‌های بیشتری خصوصاً در مرکز استان شکل گرفت که می‌توان به محدودیت‌هایی مانند بسته شدن رستوران‌ها، تعطیلی مدارس و تاکید بر استفاده از ماسک در ساحل اشاره کرد که باعث شد تاثیر مثبتی در روند کاهش ابتلا و بستری ایجاد شود.

وی تصریح کرد: میانگین فوتی‌های شش‌ماهه ۵ سال اخیر در مقایسه با سال ۹۹ نشان داد تفاوت چشمگیری بین مرگ‌های طبیعی در استان با مرگ‌های کرونایی نداشته‌ایم؛ درواقع ما آمار تمام فوتی‌ها را اعلام کرده‌ایم از این ‌رو مرگ افزوده ما تفاوت چندانی با مرگ ناشی از کرونا دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: اگر مدارس تعطیل نبوده و شلوغ باشند اگرچه ممکن است که به دانش آموزان آسیبی نرساند ولی می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد، بنابراین تمدید تعطیلی کلاس‌های درس می‌تواند موجب شود با آرامش بیشتری پیک کرونا را بگذرانیم.

دکتر کشمیری اظهار داشت: در حال حاضر استان بوشهر آب‌وهوای خوبی داشته و می‌توان برای تهویه مطلوب درب و پنجره‌ها را باز گذاشت، ولی نگرانی ما برای فصول سرد سال است که افراد در مکانی گرم و بدون تهویه دور هم جمع می‌شوند ازاین‌رو بانک‌ها ‌و ادارات باید از تهویه مناسبی برخوردار باشند.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر